بازار فارکس امروز – بازارها برای شروع یک هفته بسیار مهم فدرال رزرو محتاط هستند

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز دوشنبه 20 مارس (29 اسفند) در بازار فارکس بدانید:

  • بازارهای مالی با وجود آمارهای دلگرم کننده آخر هفته در خصوص مسائل نقدینگی جهانی، هفته جدید را با احتیاط آغاز کردند. یورواستات داده های تراز تجاری ژانویه را بعداً در جلسه منتشر خواهد کرد و بوندس بانک آلمان گزارش ماهانه خود را منتشر خواهد کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در ساعت 14 به وقت گرینویچ در برابر کمیته امور اقتصادی و پولی (ECON) پارلمان اروپا در بروکسل شهادت خواهد داد.
  • اواخر یکشنبه، مقامات سوئیسی UBS Group AG را متقاعد کردند که در گام بعدی Credit Suisse Group AG را بخرد تا از گسترش بحران بانکی جلوگیری کند. طبق گزارش‌ها، UBS 3 3.23 میلیارد دلار برای Credit Suisse می‌پردازد و در قراردادی که انتظار می‌رود تا پایان سال 2023 بسته شود، تا 5.4 میلیارد دلار ضرر خواهد داشت.
  • در همین حال، فدرال رزرو (فدرال رزرو) اعلام کرد که سوآپ های روزانه را به بانک های کانادا (BoC)، بانک ژاپن (BoJ)، بانک ملی سوئیس (SNB) و بانک مرکزی اروپا (ECB) ارائه خواهد کرد تا از ثبات آنها اطمینان حاصل کنند و نقدینگی کافی برای ادامه فعالیت داشته باشد. فدرال رزرو در بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: شبکه خطوط سوآپ میان این بانک های مرکزی مجموعه ای از تسهیلات ثابت موجود است و به عنوان یک پشتوانه نقدینگی مهم برای کاهش فشارها در بازارهای تامین مالی جهانی عمل می کند.
  • علیرغم این تحولات، معاملات آتی شاخص سهام آمریکا آخرین بار بین 0.7 تا 1 درصد در روز کاهش یافت. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بیش از 3 درصد در روز به 3.3 درصد کاهش یافته است و شاخص دلار آمریکا در روز کمتر از 104.00 اندکی پایین تر معامله می شود.
  • اگرچه EUR/USD با شکاف صعودی باز شد و برای شروع هفته به بالای 1.0700 رسید، اما کشش خود را از دست داد و در اوایل صبح اروپا به سمت 1.0650 عقب نشینی کرد. داده های آلمان نشان می دهد که شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در ماه فوریه به دنبال کاهش 1.2 درصدی ژانویه 0.3 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته است.
  • GBP/USD در روز دوشنبه در جلسه آسیایی به بالاترین سطح خود از اواسط فوریه به بالای 1.2220 رسید. با این حال، این جفت جهت خود را معکوس کرد و به زیر 1.2200 سقوط کرد، و بیشتر سودهای روزانه خود را در این روند دنبال کرد.
  • به دنبال افزایش چشمگیر روز جمعه، قیمت طلا در اوایل روز دوشنبه در بحبوحه افت بازدهی جهانی همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد. در زمان نگارش، XAU/USD در بالاترین سطح خود از آوریل تا کنون کمی بالای 1990 دلار معامله می شود.
  • با تاثیر ین ژاپن از وضعیت نامناسب بازار، USD/JPY تحت فشار نزولی قرار گرفت و آخرین بار در حدود 131.00 در ژرفای قلمرو منفی معامله شد.
  • بیت کوین رالی خود را در آخر هفته افزایش داد و برای اولین بار از ژوئن از 28000 دلار فراتر رفت. اوایل دوشنبه، BTC/USD در حال اصلاح نزولی است و آخرین بار با کاهش 1% در روز به 27800 دلار مشاهده شد. اتریوم با وجود تلاش برای یافتن مسیر در آخر هفته، هفته گذشته بیش از 10 درصد افزایش یافت. ETH/USD در اوایل دوشنبه نسبتاً آرام می ماند و در حدود 1770 دلار در نوسان است.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید