بازار فارکس امروز – پس از داده های تورم، دلار آمریکا تثبیت می شود

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز چهارشنبه 15 مارس بدانید:

  • شاخص دلار آمریکا DXY توانست فشار فروش را در روز سه‌شنبه پس از آن که داده‌های تورمی از سوی ایالات متحده انتظارات برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس را احیا کرد و به افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا دامن زد، کاهش داد. بازارها در اوایل چهارشنبه با تغییر تمرکز روی داده‌های خرده‌فروشی فوریه و شاخص قیمت تولیدکننده از ایالات متحده، آرام می‌مانند. در اولین جلسه آسیایی، داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم از نیوزلند به دقت توسط سرمایه گذاران رصد خواهد شد.
  • اداره آمار کار ایالات متحده روز سه شنبه گزارش داد که شاخص قیمت مصرف کننده سالانه از 6.4 درصد که انتظار می رفت، به 6 درصد در فوریه کاهش یافت. مهمتر از همه، CPI Core به دنبال رشد 0.4 درصدی ثبت شده در ژانویه به صورت ماهانه 0.5 درصد افزایش یافت. این قرائت اندکی بالاتر از انتظار بازار یعنی 0.4 درصد بود. به نوبه خود، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت و مرجع 10 ساله معیار بیش از 3 درصد به صورت روزانه افزایش یافت. بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر با احتمال 82 درصدی 25 bps افزایش نرخ در نشست آتی قیمت گذاری می کنند.
  • در همین حال، به نظر می رسد تسهیلات جدید برنامه تامین مالی مدت بانکی (BTFP) که توسط فدرال رزرو در واکنش به سقوط بانک سیلیکون ولی و بانک امضاء ارائه شده است به آرام کردن بازارها کمک کرده است. روز سه شنبه، سه شاخص اصلی وال استریت با افزایش شدید بسته شدند.
  • در طول ساعات معاملات آسیایی، داده‌های چین نشان داد که خرده‌فروشی در ماه فوریه سالانه 3.5 درصد افزایش یافته است که مطابق با اجماع بازار است. تولید صنعتی در همین دوره 2.4 درصد رشد داشت در حالی که تحلیلگران 2.7 درصد تخمین زدند.
  • EUR/USD در روز سه شنبه به روند صعودی خود ادامه داد، اما به نظر می رسد پس از رسیدن به بالاترین سطح چند هفته اخیر 1.0760، شتاب صعودی خود را از دست داده است. در صبح اروپا، این جفت ارز زیر 1.0750 معامله می شود.
  • پس از افزایش قابل توجهی که در روز دوشنبه شاهد بودیم، GBP/USD در روز سه شنبه با اندکی کاهش بسته شد. این جفت توانست در اوایل روز چهارشنبه بالای 1.2150 باقی بماند.
  • NZD/USD تحت فشار نزولی ملایمی قرار گرفت و در ساعات معاملاتی آسیا در روز چهارشنبه به سمت 0.6200 کاهش یافت. داده های نیوزیلند نشان می دهد که نسبت حساب جاری به تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم – 8.9٪ بود، در حالی که در سه ماهه سوم -7.9٪ بود. بلومبرگ با استناد به اظهار نظر آنتونی واکر، مدیر رتبه‌بندی استرالیا، نیوزیلند و اقیانوس آرام در S&P، گزارش داد که در صورتی که کسری حساب جاری کشور بیش از حد بزرگ باقی بماند، نمرات اعتباری نیوزیلند در رتبه‌بندی جهانی S&P ممکن است تحت فشار قرار گیرد. پیش‌بینی می‌شود که تولید ناخالص داخلی واقعی کشور به صورت سه ماهه در سه ماهه چهارم ۰.۲ درصد کاهش یابد.
  • AUD/USD در روز چهارشنبه اندکی زیر 0.6700 نوسان دارد. در نشست آسیایی، داده‌های گزارش مشاغل فوریه و انتظارات تورمی مصرف‌کننده در ماه مارس از استرالیا برای انگیزه‌های تازه مورد بررسی قرار خواهند گرفت. بانک مرکزی استرالیا (RBA) بولتن فصلی خود را نیز منتشر خواهد کرد.
  • صورتجلسه ژانویه بانک مرکزی ژاپن در روز چهارشنبه نشان داد که اعضا این عقیده را دارند که افزایش زیربنایی تورم احتمالاً منجر به افزایش پایدار قیمت‌ها با حمایت از افزایش دستمزدها می‌شود. پس از بازگشت روز سه‌شنبه، USD/JPY در اوایل روز چهارشنبه به روند صعودی خود ادامه داد و آخرین بار بالای 134.60 معامله شد.
  • تحت فشار افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا، XAU/USD در روز سه شنبه یک رگه برنده سه روزه را شکست. قیمت طلا آخرین بار در محدوده محدودی در حدود 1900 دلار معامله شد.
  • بیت کوین در اوایل چهارشنبه پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از ژوئن به بالای 26500 دلار در روز سه شنبه، به زیر 25000 دلار عقب نشینی کرد. اتریوم همچنین به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر نزدیک به 1800 دلار رسید و سپس به 1700 دلار بازگشت.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید