پیش بینی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده: تجزیه و تحلیل انتشار NFP فوریه

اقتصاد امریکا
  • داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) توسط اداره آمار کار (BLS) این جمعه در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. انتظار می رود انتشار NFP افزایش شغلی 205000 را نشان دهد. با این حال، نمی توان غافلگیری مثبت دیگری را رد کرد که می تواند روند صعودی مجدد دلار (USD) را تقویت کند.
  • به دنبال اظهارات تندروانه که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (Fed) در اظهارات دوسالانه خود در اوایل این هفته ارائه کرد، دلار آمریکا موج جدیدی از خرید را دریافت کرد و روند بهبود خود را از سر گرفت.
  • او گفت: «اگر مجموع داده‌ها نشان دهد که انقباض سریع‌تر ضروری است، ما آماده خواهیم بود تا سرعت افزایش نرخ‌ها را افزایش دهیم.» وی افزود که “سطح نهایی نرخ بهره” احتمالاً بالاتر از آنچه قبلاً پیش بینی می شد نیز خواهد بود. در حالی که این موضوع افزایش تقاضای دلار آمریکا را توجیه می کند، افزایش بیشتر به یک آمار قوی دیگر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی بستگی دارد.

در گزارش بعدی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی چه انتظاری داریم؟

  • گزارش اقتصادی روز جمعه ایالات متحده (ایالات متحده) انتشار داده های گزارش ماهانه مشاغل ایالات متحده برای ماه فوریه را برجسته می کند. و انتظارات از حقوق و دستمزد غیرکشاورزی این است که اقتصاد در طول ماه گزارش شده 205 هزار شغل اضافه کرده است که نسبت به 517 هزار شغل در ژانویه کاهش یافته است. انتظار می رود نرخ بیکاری در ماه دوم سال جاری بدون تغییر در 3.4 درصد باقی بماند.
  • سرمایه گذاران همچنین توجه زیادی به میانگین درآمد ساعتی خواهند داشت، به ویژه پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ژانویه و شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص قیمت PCE، داغتر از حد انتظار شد.
  • شایان ذکر است که در مورد وضعیت بازار کار ایالات متحده، پاول گفت که “داده های کلی در مورد بازار کار نشان می دهد که بازار کار بسیار فشرده است و به تورم بیشتر کمک می کند.”
  • تحلیلگران Commerzbank نسبت به بازار کار ایالات متحده خوش‌بین هستند و انتظار دارند یک گزارش شغلی قوی دیگر وجود داشته باشد: «اگرچه انتظار می‌رود در ماه فوریه افزایش شغلی بسیار کمتری پیش‌بینی شود، اما در سطح 240 هزار نفر، به مراتب ضعیف نیستند. چنین افزایشی در اشتغال قابل توجه است زیرا بازار کار ایالات متحده در حال حاضر با نرخ بیکاری 3.4 درصد، پایین‌ترین میزان از سال 1969 است و بعید است که این رقم در فوریه تغییر کرده باشد. بر این اساس، انتظار داریم این گزارش از انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره حمایت کند. ما در هر یک از سه جلسه بعدی فدرال رزرو 25 bps افزایش را پیش بینی می کنیم.

گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی فوریه ایالات متحده چه زمانی منتشر می شود و چگونه می تواند بر EUR/USD تأثیر بگذارد؟

  • گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی برای انتشار در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ در 10 مارس برنامه ریزی شده است. با رسیدن شاخص دلار آمریکا (DXY) به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر، به دلیل انتظارات برای افزایش 50 واحدی (bps) نرخ بهره فدرال رزرو مارس، جفت ارز EUR/USD در پایین ترین سطح هفتگی زیر سطح روانی 1.0600 قرار دارد. جزئیات قوی‌تر اشتغال در ایالات متحده می‌تواند زمینه‌های بیشتری را برای پیشرفت‌های مداوم دلار فراهم کند و این جفت اصلی را در زیان‌های عمیق‌تری قرار دهد.
  • از سوی دیگر، انتشار NFP ضعیف تر از حد انتظار می تواند باعث اصلاح شدید دلار شود، زیرا انتظارات افزایش نرخ بیشتر توسط فدرال رزرو و در نهایت نرخ پایانی بالاتر را از بین می برد. قیمت گذاری مجدد چشم انداز افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در بازار می تواند معاملات نزولی دلار آمریکا را احیا کند و باعث چرخش احتمالی جفت یورو/دلار شود.
  • Dhwani Mehta، تحلیلگر FXStreet، یک مرور فنی مختصر ارائه می دهد و سطوح فنی مهم برای معامله جفت EUR/USD را تشریح می کند: «جفت ارز اصلی در حال افزایش شتاب بازیابی سه روزه خود از پایین ترین سطح دو ماهه 1.0524 است و به مرحله نهایی رقابت NFP می رود. این جفت با مقاومت قوی در میانگین متحرک روزانه 21 شیب دار (DMA) در 1.0634 پس از بازیابی علامت 1.0600 مواجه می شود. سطوح مقاومت قابل توجه بعدی در بالاترین سطح هفتگی 1.0694 و 1.0720 (معادل 50 DMA) مشاهده می شود.

با این حال، صعود اخیر جفت EUR/USD کوتاه مدت به نظر می رسد، زیرا شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) با وجود آخرین افزایش، همچنان پایین تر از خط وسط باقی مانده است. بنابراین، در صورت فروش مجدد، این جفت می‌تواند مسیر خود را تغییر دهد و حمایت صعودی 100 DMA را در 1.0533 مجدداً آزمایش کند، که در زیر آن یک افت تازه به سمت سطح 1.0500 ممکن است در راه باشد. آخرین خط دفاعی برای گاوهای یورو در 1.1483 پیش‌بینی شده است که پایین‌ترین رقم در سال گذشته است.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید