با بهبود حال و هوای بازار در روز جمعه، رالی طلا افزایش یافت

XAU/USD اخبار طلا
  • روند صعودی قیمت طلا در این هفته به مدار بازگشته است و به فلز درخشان کمک می کند تا از روند نزولی که بر روند قیمت XAU/USD در ماه فوریه حاکم بود، خارج شود. آنچه تقابل تامل بوده این است که علیرغم افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، که معمولاً از دلار آمریکا حمایت می کند و بر کالاهای بدون بازده فشار می آورد، طلا توانسته است رشد کند.

اخبار طلا: افزایش PMI چین

  • داده های قوی PMI از چین، چه در بخش تولید و چه در بخش خدمات، واقعا به قیمت طلا کمک کرده است تا تقاضا را افزایش دهد، زیرا غول آسیایی یک بازار بزرگ برای فلز زرد است. معامله گران طلا اکنون منتظر سرنخ های فدرال رزرو هستند که می تواند از سخنرانی مقامات فدرال رزرو و PMI خدمات ISM در روز جمعه به دست آید.
  • در این میان، سرمایه‌گذاران به تماشای بازار بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده می‌پردازند که از مقاومت 4 درصدی در روز چهارشنبه گذشته و بالاتر از این سطح حیاتی باقی مانده است. همبستگی معکوس معمول قیمت طلا با بازدهی خزانه داری ایالات متحده می تواند در صورت بالا ماندن بازدهی، فشارهای نزولی بر XAU/USD ایجاد کند، اما اصلاح در آن بازار اوراق قرضه می تواند این فلز درخشان را به یک افزایش قابل توجه سوق دهد.

PMI خدمات ایالات متحده در راه است، مراقب سرنخ های تورم باشید

  • امروز PMI خدمات ایلالات متحده در ساعت 15 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. اگر این گزارش مجدداً تأیید کند که افزایش هزینه‌های دستمزد باعث تسریع فشارهای قیمتی در این بخش می‌شود، احتمالاً دلار آمریکا جایگاه خود را در برابر طلا حفظ خواهد کرد. از این رو، مؤلفه شاخص قیمت های پرداخت شده توسط فعالان بازار به دقت زیر نظر خواهد بود.
  • با این حال، شایان ذکر است که ابزار FedWatch Group CME نشان می دهد که بازارها حداقل در دو افزایش 25 واحدی دیگر نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس و می به طور کامل قیمت گذاری می کنند. علاوه بر این، احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر در ژوئن نگه دارد، 25 درصد است.
  • چرخش بازار تأیید کرده است که دلار آمریکا جای زیادی برای صعود ندارد، حداقل تا زمانی که گزارش مشاغل فوریه و داده های تورم یک افزایش ۲۵ واحدی را در ژوئن تایید یا رد کند.
چارت طلا
چارت طلا

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید