اخبار فارکس امروز – ادامه عقب نشینی دلار امریکا

اخبار فارکس امروز

آنچه باید در روز سه شنبه، 10 ژانویه بدانید:

  • تحت فشار بهبود روحیه بازار، دلار آمریکا در ابتدای هفته به تضعیف خود در برابر رقبای اصلی خود ادامه داد. شاخص دلار آمریکا در 102.94 به پایین ترین سطح خود در 7 ماه گذشته رسید، اما اوایل روز سه شنبه موفق شد یک جهش متوسط داشته باشد.
  • هاروهیکو کورودا، رئیس بانک ژاپن (BoJ)، تیف ماکلم، رئیس بانک کانادا (BoC) و جروم پاول، رئیس FOMC، در سمپوزیوم بین‌المللی استقلال بانک مرکزی که توسط Riksbank برگزار می‌شود، سخنرانی خواهند کرد.
  • بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر با احتمال تقریبا 80 درصدی 25 واحد پایه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه فوریه قیمت گذاری می کنند. اگرچه برخی از سیاستگذاران در برابر این موقعیت در بازار عقب نشینی کردند، دلار آمریکا در روز دوشنبه تلاش کرد تا در برابر رقبای خود انعطاف پذیر بماند. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا تاکید کرد که فدرال رزرو مایل است نرخ بهره را تا سال 2024 بالاتر نگه دارد و مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو به وال استریت ژورنال گفت که می توان در جلسه بعدی افزایش 50 یا 25 واحدی نرخ بهره را مطرح کرد.
  • با این وجود، به نظر می‌رسد که بازارها محتاطانه عمل کرده‌اند، زیرا شاخص سهام آمریکا در اوایل صبح اروپا بین 0.2 تا 0.25 درصد از دست داده است. در همین حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نسبتا آرام باقی می ماند و کمی بالاتر از 3.5 درصد پس از کاهش روز دوشنبه است.
  • یورو/دلار آمریکا به بالاترین سطح خود از اوایل ژوئن به بالای 1.0760 در روز دوشنبه صعود کرد و سپس در اوایل سه شنبه وارد فاز تثبیت زیر 1.0750 شد.
  • GBP/USD موفق شد در ادامه رشد روز جمعه رشد کند و نزدیک به 100 پیپ افزایش یافت تا اینکه در روز دوشنبه کمی به زیر 1.2200 بسته شد. این جفت آخرین بار با اندکی کاهش در روز در حدود 1.2170 معامله شد.
  • USD/JPY در روز دوشنبه نتوانست حرکت قاطعی در هیچیک از دو جهت انجام دهد و روز را تقریباً بدون تغییر بست. در زمان ویرایش، این جفت به سمت پایین تر از 132.00 حرکت می کرد.
  • ارزهای مرتبط با کالا در ابتدای روز پیشرفت کردند و دو جلسه گذشته را در نزدیکی اوج روزانه خود در برابر دلار تثبیت کردند. AUD/USD حدود 0.6930 معامله می شود، در حالی که USD/CAD تا 1.3370 کاهش یافته است.
  • قیمت طلا روز دوشنبه برای اولین بار از اوایل ماه مه به بالای 1880 دلار رسید، اما بخش بزرگی از رشد روزانه خود را از بین برد تا کمی بالاتر بسته شود. در اوایل صبح اروپا، XAU/USD در کانالی باریک در حدود 1870 دلار بالا و پایین می‌رود.
  • بیت کوین در روز دوشنبه سودهای اندکی را ثبت کرد و آخرین بار در نزدیکی 17200 دلار حرکت کرد. اتریوم روز دوشنبه بیش از 2 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در نزدیک به چهار هفته گذشته نزدیک به 1350 دلار رسید و در روز سه شنبه به سمت 1300 دلار عقب نشینی کرد.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید