اخبار فارکس

امروز تصمیمات سیاست بانک مرکزی اروپا و این گزارش‌های کلیدی امریکا نوسانات بازار را افزایش می‌دهند

گزارش بازار جهانی فارکس امروز

دلار آمریکا (USD) در اواسط هفته به رشد خود در برابر همتایان اصلی خود ادامه داد و شاخص دلار آمریکا 0.3 درصد صعود کرد که بالاترین سطح روزانه خود را در بیش از دو ماه اخیر در روز چهارشنبه رقم زد. با نگاهی به تقویم اقتصادی، بانک مرکزی اروپا (ECB) قرار است تصمیمات سیاست پولی خود را در روز پنجشنبه اعلام کند. بعداً امروز، در تقویم اقتصادی امریکا اطلاعات کلیدی، از جمله ادعاهای اولیه هفتگی بیکاری، و همچنین ارقام خرده فروشی و تولید صنعتی در ماه سپتامبر مورد توجه معامله‌گران قرار خواهد گرفت.

در جریان معاملات آسیایی، داده های استرالیا نشان داد که نرخ بیکاری در ماه سپتامبر بدون تغییر در 4.1 درصد باقی مانده است. تغییر اشتغال 64.1 هزار افزایش یافته است و اشتغال تمام وقت 51.6 هزار افزایش یافته است. پس از سه روز متوالی از دست دادن، AUD/USD در صبح روز پنج‌شنبه جهش کرد و 0.3% افزایش یافت و کمی زیر 0.6700 قرار گرفت. در همین حال، معاون رئیس بانک خلق چین (PBOC) اعلام کرد که نرخ بهره اکثر وام های رهنی موجود در 25 اکتبر تعدیل می شود و 90 درصد وام های مسکن فعلی را تحت تأثیر قرار می دهد.

انتظار می رود بانک مرکزی اروپا (ECB) پس از کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر، نرخ های کلیدی را 25 واحد دیگر کاهش دهد. پس از اعلام سیاست، کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در ساعت 16:15 به وقت ایران یک کنفرانس مطبوعاتی برای پاسخگویی به سوالات برگزار خواهد کرد. یورو به دلار، تحت فشار تداوم قدرت دلار، به روند نزولی خود در روز چهارشنبه ادامه داد و در طول جلسه روز پنجشنبه اروپا در کمترین حد خود از اوایل آگوست، در حدود 1.0850 معامله شد.

GBP/USD در روز چهارشنبه پس از آن که داده‌های تورم بریتانیا در ماه سپتامبر افت سریع‌تر از حد انتظار را نشان داد، کاهش شدیدی داشت که منجر به فروش پوند استرلینگ شد. پس از کاهش 0.6 درصدی در روز چهارشنبه، پوند به دلار در معاملات اوایل پنجشنبه در محدوده محدود زیر 1.3000 باقی می ماند.

USD/JPY در روز چهارشنبه افزایش اندکی را ثبت کرد، اما برای حفظ حرکت صعودی قوی تلاش ناموفقی کرد. این جفت در جلسه اروپا با ثبات است و کمی بالاتر از 149.50 معامله می شود.

طلا (XAU/USD) در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی در محدوده مثبت بسته شد و همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد و به بالاترین حد خود یعنی 2685 دلار نزدیک می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا