بازار فارکس امروز – اخبار و رویدادهای مهم 6 دی 1401

fx news 20221227

آنچه باید در روز سه شنبه 27 دسامبر بدانید:

  • پس از سه روز تعطیلی آخر هفته، دلار آمریکا برای یافتن تقاضا در روز سه‌شنبه با توجه به شاخص دلار آمریکا در محدوده منفی زیر 104.00 تلاش می‌کند. داده‌های تراز تجاری کالاهای نوامبر و شاخص قیمت مسکن اکتبر در گزارش اقتصادی ایالات متحده در اواخر روز نمایش داده می‌شود. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در قلمرو مثبت و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک به بالای 3.75 درصد ثابت است.
  • پیش از این، اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد که برآورد این کشور از رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال 2021 را از 8.1 درصد قبلی به 8.4 درصد تغییر داده است. در نکته نگران‌کننده، گزارش‌ها حاکی از آن است که از زمانی که این کشور اقداماتی را برای کاهش محدودیت‌های کرونا انجام داده است، بیمارستان‌های چین غرق در تعداد موارد تایید شده کرونا هستند که به سرعت در حال افزایش است. در همین حال، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد که مسافران از چین را در صورت مثبت بودن تست کووید-19 به مدت هفت روز قرنطینه خواهند کرد و افزود که محدودیت هایی را برای درخواست خطوط هوایی برای افزایش پروازها به چین اعمال می کنند.

پیش از تعطیلات کریسمس، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده گزارش داد که شاخص قیمت اصلی هزینه های مصرف شخصی (PCE) به طور ماهانه 0.2٪ افزایش یافت و نرخ سالانه را از 5٪ در اکتبر به 4.7٪ کاهش داد. هر دوی این آمارها مطابق با پیش بینی های تحلیلگران بود.

EUR/USD با توجه به فشار فروش دلار آمریکا در صبح روز سه شنبه اروپا به بالای 1.0650 صعود کرد.

GBP/USD پس از نوسان در یک محدوده باریک در طول ساعات معاملات آسیایی، شروع به افزایش کرد و آخرین بار در بالای 1.2100 معامله شد.

USD/JPY علیرغم کاهش ارزش دلار، در زیر 133.00 نسبتاً آرام باقی می ماند. هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن (BOJ) گفت که تصمیم برای تغییر استراتژی کنترل منحنی بازده “مطمئناً اولین گام” به سمت خروج از سیاست پولی بسیار سست نیست و کار را برای ین ژاپن برای یافتن تقاضا دشوار می کند.

قیمت طلا در ساعات معاملاتی اروپا بالاتر رفت و پس از باز شدن با شکاف صعودی کوچک، بالای 1807 دلار معامله می شود.

بیت کوین در اوایل روز سه شنبه کمی به زیر 17000 دلار رسید. اتریوم برای یافتن مسیر تلاش می کند و در کانالی باریک در حدود 1200 دلار بالا و پایین می رود.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید