اخبار فارکس

قیمت نفت خام به تحولات خاورمیانه واکنشی نشان نداد و کمی کاهش یافت

اخبار نفت - تجارت آفریناخبار نفت - تجارت آفرین

در حالی که معامله گران رویدادهای آخر هفته در خاورمیانه را نادیده می گیرند، قیمت نفت خام کاهش یافته است. با این حال، انتظارات حاکی از افزایش احتمالی قیمت نفت در این هفته است که ناشی از اقدامات جدید چین با هدف افزایش تقاضای نفت در منطقه است. بانک خلق چین (PBoC) و اداره تنظیم مقررات مالی ملی، نرخ های پایین تر وام مسکن را روز یکشنبه برای حمایت از بخش مسکن اعلام کردند.

شاخص دلار آمریکا (DXY)، که گرینبک را در برابر شش ارز اندازه گیری می کند، برای یک هفته پر از داده های اقتصادی در زمینه تولید، خدمات و اشتغال آماده می شود. این هفته گزارش ماهانه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه منتشر می شود. تنش های ژئوپلیتیکی، به ویژه در لبنان به دلیل حملات هوایی مداوم اسرائیل، با نگرانی در مورد واکنش احتمالی ایران نیز در کانون توجه است.

در حال حاضر، نفت خام WTI در حدود 67.78 دلار معامله می شود، در حالی که نفت خام برنت 71.07 دلار معامله می شود.

محرک های امروز بازار نفت

به گزارش وال استریت ژورنال، پس از حملات هوایی اسرائیل به اهداف حوثی ها در یمن و مواضع حزب الله در لبنان، نگرانی ها در مورد درگیری گسترده تر در خاورمیانه افزایش یافته است.

روز دوشنبه، بلومبرگ گزارش داد که عرضه جهانی نفت خام در تانکرهای ثابت برای حداقل هفت روز تا 27 سپتامبر به 60.76 میلیون بشکه افزایش یافت که نشان دهنده افزایش بالقوه تقاضا است.

در همین حال، روسیه حملات خود را به زیرساخت های انرژی اوکراین از جمله حملات به نیروگاه هسته ای Zaporizhzhia تشدید کرده است.

وارن پترسون، رئیس استراتژی کالا در ING Groep NV در سنگاپور، نگرانی خود را در مورد فشار افزایشی بیشتر بر قیمت نفت ابراز کرد و خاطرنشان کرد: “بازار نفت به طور فزاینده ای نسبت به تحولات خاورمیانه بی حس شده است” و بر حداقل تاثیر بر عرضه تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا