اخبار فارکس

قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین حد روزانه، اصلاح خود را متوقف کرد

اونس جهانی طلا XAUUSD

قیمت طلای جهانی (XAU/USD) در اوایل جلسه اروپا در روز سه‌شنبه در نزدیکی منطقه 2,635 دلار حمایت شد و در حال حاضر، به نظر می‌رسد که عقب‌نشینی خفیف خود را از بالاترین سطح یک هفته‌ای، متوقف کرده است. خطرات ژئوپلیتیکی مداوم و ترس از یک درگیری گسترده تر در خاورمیانه عاملی کلیدی است که تا حدودی از فلز گرانبهای امن حمایت می کند.

با این حال، به دلیل تغییر انتظارات برای کاهش سیاست تهاجمی فدرال رزرو از دلار امریکا حمایت کرده است و این موضوع از هر گونه حرکت قابل توجه برای افزایش قیمت طلا جلوگیری می کند. علاوه بر این، محرک های مالی چین نتوانست اعتماد سرمایه گذاران را برانگیزد و ممکن است به محدود کردن سود XAU/USD کمک کند.

اخبار مرتبط با طلا

دلار آمریکا روز دوشنبه به بالاترین سطح خود از 8 آگوست رسید. پذیرش فزاینده فعالان بازار در خصوص این موضوع که فدرال رزرو در ماه نوامبر احتمالا نرخ بهره را 25 واحد کاهش خواهد داد از دلار امریکا حمایت خوبی می کند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس روز دوشنبه گفت که سیاست پولی همچنان محدود کننده است و پیشنهاد کرد که کاهش بیشتر نرخ بهره می تواند مناسب باشد زیرا بازار کار همچنان قوی است.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، خاطرنشان کرد که اقتصاد روی پایه محکمی قرار دارد، ممکن است آنقدر که می‌خواهیم کند نشود و بانک مرکزی باید نسبت به جلسه سپتامبر با احتیاط بیشتری نسبت به کاهش نرخ‌ها اقدام کند.

اسرائیل متعهد شد به حمله پهپادی حزب الله به پایگاه ارتش این کشور که منجر به کشته شدن چهار سرباز اسرائیلی و زخمی شدن شدید هفت نفر دیگر شد، پاسخ قاطعانه ای بدهد و خطر تشدید بیشتر تنش های ژئوپلیتیکی را افزایش دهد.

نگرانی فزاینده مبنی بر اینکه اسرائیل ممکن است حملاتی را علیه مناطق نظامی ایران انجام دهد وجود دارد. در صورت این حملات احتمال دارد یک درگیری منطقه ای گسترده تر در خاورمیانه صورت گیرد که تا حدودی از فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن حمایت می کند.

معامله گران اکنون در تقویم اقتصادی به انتشار شاخص تولید امپایر استیت نگاه می کنند، که همراه با سخنرانی های اعضای فدرال رزرو، باید فرصت های معاملاتی کوتاه مدتی برای XAU/USD در طول جلسه آمریکای شمالی ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا