بازار فارکس امروز – تعطیلی زودتر بازار امریکا، چشمها به شاخص PMI

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز دوشنبه 12 تیر در بازار فارکس بدانید:

شاخص دلار امریکا DXY

پس از عملکرد بی‌نظیر روز جمعه، دلار آمریکا (USD) در اوایل روز دوشنبه جایگاه خود را در برابر رقبای خود حفظ کرد. پیش از گزارش PMI تولید ISM برای ماه ژوئن، شاخص دلار آمریکا به رشد روزانه کوچک بالای 103.00 می چسبد. تقویم اقتصادی اروپا شامل بازنگری در PMI های تولیدی HCOB خواهد بود. بازارها همچنین نظرات مقامات بانک مرکزی را به دقت زیر نظر خواهند داشت. شایان ذکر است که بازارهای سهام و اوراق قرضه در ایالات متحده در روز دوشنبه زودتر بسته می شوند و در روز سه شنبه به مناسبت تعطیلات روز استقلال تعطیل هستند.

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده روز جمعه گزارش داد که تورم سالانه در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) اندازه گیری می شود، در ماه می از 4.3 درصد در آوریل به 3.8 درصد کاهش یافت. در همین دوره، شاخص قیمت Core PCE اندکی کاهش یافت و از 4.7 درصد به 4.6 درصد رسید. واکنش اولیه به نرخ تورم ملایم باعث شد که دلار در آستانه آخر هفته قدرت خود را از دست بدهد.

در طی ساعات معاملات آسیایی در روز دوشنبه، ژوئن، PMI تولیدی Caixin در چین به 50.5 رسید که نسبت به 50.9 در ماه می کاهش داشت اما بهتر از پیش بینی تحلیلگران 50.2 بود. شاخص ترکیبی شانگهای همچنان در مسیر افزایش روزانه بیش از 1 درصد قرار دارد و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ نیز در روز 2 درصد افزایش یافته است. با این وجود، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در صبح اروپا ثابت است.

یورو به دلار EUR/USD

پس از بازگشت روز جمعه، EUR/USD هفته را تقریبا بدون تغییر بست. این جفت در اوایل روز دوشنبه تحت فشار نزولی متوسط باقی می ماند و زیر 1.0900 معامله می شود.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD در روز جمعه نزدیک به 100 پیپ افزایش یافت و هفته را نزدیک به 1.2700 به پایان رساند. با افزایش قدرت دلار در روز دوشنبه، این جفت ارز اندکی پایین تر از این سطح نوسان می کند.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY روز جمعه یک اصلاح نزولی انجام داد اما در ابتدای هفته دوباره قدرت خود را به دست آورد. در زمان نوشتن، این جفت ارز در محدوده مثبت نزدیک به 144.80 معامله می شد. بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در نظرسنجی سه ماهه Tankan خاطرنشان کرد: شرکت‌های ژاپنی انتظار دارند قیمت‌های مصرف‌کننده به طور متوسط 2.6 درصد در سال از هم اکنون افزایش یابد که کمتر از پیش‌بینی 2.8 درصدی آنها در سه ماه قبل است. در همین حال، شاخص تولید بزرگ Tankan در سه ماهه دوم از 1.0 به 5.0 بهبود یافت و از پیش بینی تحلیلگران 3.0 پیشی گرفت.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

دان فارل، وزیر تجارت استرالیا بامداد دوشنبه گفت که آنها به زودی اقدامات جدیدی را برای بهبود روابط تجاری با چین اعلام خواهند کرد. AUD/USD در جلسه آسیایی بالاتر رفت اما در صبح اروپا مسیر خود را معکوس کرد. AUD/USD آخرین بار در روز زیر 0.6650 بیش از 0.3 درصد از دست داده بود. روز سه شنبه، بانک مرکزی استرالیا تصمیم خود را درباره نرخ بهره اعلام کرد.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

طلا روز جمعه یک سری باخت چهار روزه را شکست و بخش بزرگی از زیان هفتگی خود را از بین برد. XAU/USD در اوایل دوشنبه بالای 1910 دلار آرام می ماند.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین در آخر هفته برای یافتن مسیر تلاش کرد و در اوایل روز دوشنبه قیمت خود را به بالای 30500 دلار رساند. اتریوم شتاب صعودی را جمع آوری کرد و به قوی ترین سطح خود از ماه می به بالای 1950 دلار رسید.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید