بازار فارکس امروز – چهارشنبه 14 تیر 1402

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز چهارشنبه 14 تیر در بازار فارکس بدانید:

در اوایل چهارشنبه در بحبوحه تشدید تنش ها بین چین و ایالات متحده، یک تغییر منفی در روحیه ریسک رخ داده است. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده پس از تعطیلات روز استقلال در محدوده منفی معامله می شود و شاخص دلار آمریکا بالای 103.00 ثابت است. امروز S&P Global اصلاحاتی را در نظرسنجی های خدمات و ترکیب PMI برای بریتانیا و ایالات متحده منتشر خواهد کرد. سفارشات کارخانه ماه مه نیز پیش از صورتجلسه نشست سیاست گذاری فدرال رزرو در ژوئن در تقویم اقتصادی ایالات متحده نمایش داده می شود.

شاخص دلار امریکا DXY

اوایل این هفته، چین محدودیت صادرات برخی از محصولات گالیوم و ژرمانیوم را که در تولید خودروهای الکتریکی و نیمه هادی ها استفاده می شود، از اول اوت اعلام کرد. China’a Global Times در گزارشی در این باره گفت که این تصمیم یک هشدار به آمریکا و متحدانش است. این رسانه نوشت: «چین می‌تواند در تامین منابع کمیاب خود برای حمایت از کسانی که در کنار فشارهای جداسازی چین به رهبری ایالات متحده قرار گرفته‌اند، محتاط‌تر باشد.» وال استریت ژورنال گفت که دولت بایدن می‌تواند به دنبال محدود کردن شرکت‌های چینی در دسترسی به خدمات رایانش ابری ایالات متحده برای تلافی باشد.

در همین حال، داده های چین نشان داد که PMI خدمات Caixin از 57.1 در ماه می به 53.1 در ژوئن کاهش یافته است.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD پس از بسته شدن در محدوده منفی در روز سه شنبه در اوایل روز چهارشنبه در کانال باریک زیر 1.0900 به معامله ادامه می دهد. یورواستات داده های شاخص قیمت تولید کننده (PPI) را برای ماه می منتشر خواهد کرد.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD در اواسط هفته و پس از بازگشت اندک روز سه شنبه در حدود 1.2700 ثابت است.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY برای سومین روز متوالی در روز چهارشنبه، حرکات محدود خود را در زیر 145.00 ادامه داد.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا در روز سه‌شنبه به افزایش به سمت 1930 دلار ادامه داد، اما تلاش کرد تا شتاب صعودی بیشتری کسب کند. با بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده که به راحتی بالای 3.8٪ باقی می ماند، XAU/USD در اوایل چهارشنبه بالای 1920 دلار نوسان می کند.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

AUD/USD در عقب باقی می ماند و زیر 0.6700 معامله می شود، در حالی که NZD/USD نزدیک به 0.6200 حرکت می کند.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین در روز سه شنبه بیش از 1 درصد از دست داد و اوایل چهارشنبه به زیر 31000 دلار بازگشت. اتریوم یک اصلاح فنی انجام داد اما توانست بالای 1900 دلار بماند. ETH/USD کمی زیر 1950 دلار، نسبتاً آرام باقی می ماند.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید