بازار فارکس امروز – پنج شنبه 15 تیر 1402

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه که باید در روز پنج شنبه، 15 تیر در بازار فارکس بدانید:

شاخص دلار امریکا DXY

شاخص دلار آمریکا پس از سه روز متوالی بسته شدن در قلمرو مثبت، پایین‌تر می‌آید اما توانست بالای 103.00 باقی بماند. حال و هوای بازار در اوایل روز پنجشنبه محتاطانه است و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در قرمز معامله می شود. امروز تغییرات استخدامی ADP برای ماه ژوئن، داده های هفتگی درخواست های اولیه بیکاری و JOLTS فرصت های شغلی در ماه می در تقویم اقتصادی ایالات متحده نمایش داده می شود. ISM نظرسنجی PMI خدمات ژوئن را نیز منتشر خواهد کرد.

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) گزارش جلسه ژوئن خود را اواخر چهارشنبه منتشر کرد. این نشریه فاش کرد که برخی از مقامات از افزایش ۲۵ واحدی (bps) نرخ بهره حمایت کردند. فدرال رزرو با تأیید مجدد طرح تندورانه خود گفت: «تقریباً همه شرکت‌کنندگان در پیش‌بینی‌های اقتصادی‌شان اشاره کردند که افزایش‌های اضافی در نرخ هدف وجوه فدرال در طول سال 2023 مناسب خواهد بود».

شاخص های اصلی وال استریت در روز چهارشنبه زیان اندکی را ثبت کردند، در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح خود از مارس، بالای 3.9 درصد رسید.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD در اوایل پنجشنبه به پایین ترین حد سه هفته اخیر به زیر 1.0840 سقوط کرد و در صبح اروپا به بالای 1.0860 بازگشت. داده‌های آلمان نشان می‌دهد که سفارشات کارخانه در ماه می به دنبال کاهش 0.4 درصدی ثبت‌شده در آوریل، 6.4 درصد به صورت ماهانه افزایش یافت. این آمار با حاشیه وسیعی از انتظار بازار برای رشد 1.5 درصدی فراتر رفت. Eurostat اطلاعات خرده فروشی ماه مه را بعداً در جلسه منتشر خواهد کرد.

پوند به دلار GBP/USD

علیرغم تقویت گسترده دلار آمریکا، GBP/USD در روز چهارشنبه در محدوده محدود باقی ماند. در اولین جلسه اروپا، این جفت به حرکت جانبی خود ادامه می دهد و کمی بالاتر از 1.2700 است.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

پس از حرکت متوالی روز چهارشنبه، USD/JPY دوباره تحت فشار نزولی قرار گرفت و به زیر 144.00 سقوط کرد.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا در روز چهارشنبه به بالاترین سطح 10 روزه 1935 دلاری صعود کرد اما با افزایش بازدهی آمریکا به سمت جنوب چرخید. XAU/USD در اوایل پنجشنبه بالاتر می رود و نزدیک به 1920 دلار معامله می شود.

دلار امریکا به دلار کانادا USD/CAD

USD/CAD برای اولین بار از اواسط ژوئن، اوایل پنجشنبه، شتاب صعودی را جمع کرد و به بالای 1.3300 رسید. آمار کانادا داده های تجارت بین المللی کالا را برای ماه می منتشر خواهد کرد.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین به زیر 31000 دلار رسید و در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی در محدوده منفی بسته شد. BTC/USD در صبح اروپا یک جهش مجدد انجام می دهد و بالای 30500 دلار معامله می شود. اتریوم در روز چهارشنبه بیش از 1 درصد از دست داد و به زیر 1900 دلار سقوط کرد و قبل از اینکه اوایل پنجشنبه به بالاتر از آن سطح بازگردد.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید