بازار فارکس امروز – ثبات دلار آمریکا در ابتدای هفته، چشم ها به صحبت های بانک مرکزی

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

در اینجا چیزی است که باید در روز دوشنبه 29 خرداد در بازار فارکس بدانید:

دلار آمریکا (USD) در اوایل روز دوشنبه پس از متحمل شدن ضررهای بزرگ در برابر رقبای اصلی خود در هفته گذشته ثابت ماند. امروز بازارهای سهام و اوراق قرضه در ایالات متحده به مناسبت تعطیلات ژوئن تعطیل خواهند بود. تقویم اقتصادی اروپا هیچ گونه انتشار داده با تأثیرگذاری بالایی را نشان نخواهد داد و فعالان بازار به نظرات مقامات بانک مرکزی توجه زیادی خواهند داشت.

شاخص دلار امریکا DXY

شاخص دلار آمریکا (DXY) بیش از 1 درصد سقوط کرد و برای سومین هفته متوالی در محدوده منفی بسته شد و سپس وارد مرحله تثبیت بالای 102.00 در جلسه اروپا شد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به دنبال اعلامیه های سیاست پولی فدرال رزرو (فدرال رزرو) به شدت نوسان کرد، اما هفته را با کمی تغییر زیر 3.8 درصد به پایان رساند.

روز یکشنبه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و چین گانگ، وزیر امور خارجه چین، بنا بر گزارش‌ها «مذاکرات صریح و سازنده» در مورد اختلافات خود از تایوان تا تجارت داشتند. به گزارش رویترز، گفته می شود که طرفین در مورد چیزهایی مانند ادامه گفتگو با یک نشست نهایی در واشنگتن به توافق رسیده اند.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD در هفته گذشته نزدیک به 200 پیپ افزایش یافت که ناشی از ضعف گسترده دلار آمریکا و لفاظی تندروانه بانک مرکزی اروپا (ECB) بود. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا و ایزابل اشنابل، عضو شورای حاکم، بعداً در روز سخنرانی خواهند کرد. در زمان انتشار، مشاهده شد که این جفت، سودهای هفته گذشته را اندکی زیر 1.0950 تثبیت کرد.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD هفته گذشته به بالاترین سطح خود از آوریل 2022 در 1.2850 رسید. این جفت در اوایل دوشنبه نسبتاً آرام می ماند و در محدوده باریکی کمی بالای 1.2800 بالا و پایین می رود. روز سه‌شنبه، دفتر آمار ملی بریتانیا، داده‌های تورم ماه می را پیش از اعلام سیاست‌های پولی بانک مرکزی انگلیس (BoE) در روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY بالاترین بسته شدن هفتگی خود از نوامبر را به ثبت رساند، و نتوانست از عملکرد ضعیف دلار منتفع شود. انعطاف پذیری بازده اوراق قرضه آمریکایی و لحن مثبت بانک ژاپن (BoJ) باعث شد این جفت ارز در نیمه دوم هفته جذابیت بیشتری پیدا کند. USD/JPY آخرین بار در حال حرکت به سمت بالای 141.50 دیده شد.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا در هفته گذشته تقریباً بدون تغییر بسته شد و کمی بالاتر از 1950 دلار بود. XAU/USD در اوایل دوشنبه برای یافتن مسیر با مشکل مواجه است.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

AUD/USD در صبح اروپا پایین تر است اما بالای 0.6850 باقی می ماند. انتظار می رود بانک خلق چین (PBoC) اوایل سه شنبه کاهش نرخ بهره را اعلام کند.

دلار امریکا به دلار کانادا USD/CAD

USD/CAD به زیر 1.3180 سقوط کرد و در روز جمعه به پایین ترین سطح خود از سپتامبر رسید. این جفت ارز در روز دوشنبه در حدود 1.3200 به رشدهای اندک بازیابی می چسبد.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین در یک کانال باریک در آخر هفته نوسان کرد و حرکت جانبی خود را به بالای 26000 دلار در اوایل دوشنبه افزایش داد. اتریوم از پایین ترین سطح سه ماهه خود در 1620 دلار در اواسط هفته گذشته بهبود یافت و بالای 1700 دلار تثبیت شد.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید