بازار فارکس امروز – مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا آغاز می شود

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز دوشنبه 5 تیر در بازار فارکس بدانید در اینجا آمده است:

بازارها برای شروع هفته نسبتاً آرام هستند زیرا توجه سرمایه گذاران به مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا در مورد بانکداری مرکزی در سینترا است که با سخنرانی کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در ساعت 1730 GMT آغاز می شود. تقویم اقتصادی ایالات متحده شامل نظرسنجی تولید تگزاس بانک فدرال رزرو دالاس خواهد بود. موسسه IFO آلمان نیز داده‌های مربوط به احساسات تجاری را در ماه ژوئن منتشر خواهد کرد.

در آخر هفته، تنش‌ها بین گروه مزدور واگنر و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پس از اینکه طرفین در اواخر روز شنبه به توافق رسیدند، کاهش یافت.

نینگ جیژه، معاون کمیته اقتصادی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین (CPPCC) گفت: در عین حال، چین باید هر چه سریعتر اقدامات لازم را برای تقویت بهبود متزلزل پس از کووید در دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش دهد. با این وجود، اس اند پی گلوبال اعلام کرد که پیش بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) چین از 5.5 درصد در سال جاری به 5.2 درصد کاهش داده است. به دنبال این تحولات، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران موضع محتاطانه‌ای را در اوایل روز دوشنبه اتخاذ کرده‌اند و معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در آن روز نسبتاً کاهش یافته است.

عنوان مجمع بانک مرکزی اروپا “تثبیت اقتصاد کلان در یک محیط تورم ناپایدار” است. بسیاری از مدیران برجسته بانک مرکزی، از جمله رئیس FOMC، جروم پاول و رئیس بانک مرکزی انگلستان، اندرو بیلی، در این رویداد اواخر هفته سخنرانی خواهند کرد.

شاخص دلار امریکا DXY

شاخص دلار آمریکا که به دلیل بازگشت قوی در نیمه دوم هفته، یک زنجیره باخت سه هفته‌ای را شکست، در مرحله تثبیت زیر 103.00 باقی می‌ماند و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا بیش از 1درصد کاهش یافته است.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD پس از ثبت ضررهای کوچک در هفته گذشته در اوایل دوشنبه در حدود 1.0900 ثابت می ماند.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD در ساعات معاملاتی آسیایی در روز دوشنبه به فاصله نزدیک 1.2700 رسید، اما توانست تا سطح 1.2750 صعود کند.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

خلاصه نظرات نشست ژوئن بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نشان داد که سیاستگذاران فکر می‌کنند که بانک مرکزی باید در مراحل اولیه بازنگری استراتژی کنترل منحنی بازده را در نظر بگیرد و در عین حال سیاست‌های پولی آسان را حفظ کند. USD/JPY در اوایل دوشنبه تحت فشار نزولی ملایم باقی می ماند و در محدوده منفی در حدود 143.00 معامله می شود.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا از کاهش بازدهی آمریکا سود می برد و پس از کاهش نزدیک به 2 درصدی در هفته گذشته، به 1930 دلار در جلسه اروپا افزایش یافت.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین در آخر هفته کاهش یافت اما توانست به راحتی بالای 30000 دلار بماند. اتریوم روز دوشنبه پس از صعود هفته گذشته که شاهد افزایش بیش از 10 درصدی ETH/USD بود، در مرحله تثبیت نزدیک به 1900 دلار باقی می ماند.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید