اخبار فارکس

گزارش امروز بازار فارکس – جمعه 11 اکتبر 2024

فروش افراطی دلار پس از گزارش CPI متوقف شد

گزارش بازار جهانی فارکس امروز

پس از معاملات پرنوسان روز پنجشنبه، به نظر می رسد بازارها با ورود به آخرین روز معاملاتی هفته، تثبیت شده اند. اکنون تمرکز روی انتشار داده‌های اقتصادی کلیدی امریکا است، از جمله شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) برای سپتامبر و نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان برای اکتبر، که هر دو قرار است در اوایل جلسه آمریکا منتشر شوند.

علاوه بر این، Statistics Canada قرار است داده های بازار کار را برای ماه سپتامبر منتشر کند، که می تواند بر پویایی بازار، به ویژه برای معامله گران USD/CAD تأثیر بگذارد. این گزارش‌ها احتمالاً بینش تازه‌ای در مورد روند تورم و چشم‌انداز مصرف‌کننده ارائه می‌کنند که بر احساسات بازار تا آخر هفته تأثیر می‌گذارد.

بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) در روز پنجشنبه، تورم در ایالات متحده، همانطور که با شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود، در سپتامبر به 2.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که از 2.5 درصد در ماه اوت پایین تر آمد. شاخص CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، سالانه 3.3 درصد افزایش یافت و از میزان اوت و انتظار بازار 3.2 درصد پیشی گرفت. به صورت ماهانه، CPI اصلی در ماه سپتامبر 0.3 درصد افزایش یافت. علارقم گزارش تورم، دلار آمریکا (USD) به دلیل افزایش شدید مطالبات اولیه بیکاری که از 225000 هفته قبل به 258000 در هفته منتهی به 5 اکتبر افزایش یافت، با مشکل مواجه شد.

شاخص دلار امریکا در روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود در نزدیک به یک ماه گذشته در 103.20 رسید، اما روز را ثابت به پایان رساند و اوایل روز جمعه وارد فاز تثبیت زیر 103.00 شد.

در بریتانیا، دفتر آمار ملی در روز جمعه گزارش داد که تولید ناخالص داخلی (GDP) مطابق با انتظارات، در ماه اوت 0.2 درصد افزایش یافته است. تولیدات صنعتی و تولیدی نیز به ترتیب 0.5 درصد و 1.1 درصد رشد داشته اند. علیرغم داده های مثبت، GBP/USD تنها اندکی بالاتر رفت و در طول جلسه اروپا زیر سطح 1.3100 باقی ماند.

جفت ارز اصلی بازار فارکس یورو به دلار در روز پنج‌شنبه به دلیل کاهش قدرت دلار در اواخر روز ثابت بسته شد. روز جمعه، این جفت در محدوده باریکی، درست زیر 1.0950 معامله شد، و Destatis آلمان مجدداً تأیید کرد که CPI سالانه در سپتامبر 1.6٪ افزایش یافته است (مطابق با برآورد اولیه).

USD/CAD روند صعودی خود را در روز پنجشنبه ادامه داد و هفتمین روز متوالی رشد خود را رقم زد. قبل از انتشار اطلاعات مشاغل کانادا، این جفت با اندکی افزایش در نزدیکی 1.3750 معامله شد.

USD/JPY از بالاترین قیمت چند ماهه خود به بالای 149.60 در روز پنجشنبه برگشت و در منطقه قرمز بسته شد. در روز جمعه، جفت نسبتاً آرام باقی ماند و در محدوده محدود زیر 149.00 نوسان داشت.

در همین حال، انس جهانی طلا (XAU/USD) در روز پنج‌شنبه دوباره جهش کرد و یک زنجیره باخت شش روزه را شکست و حرکت صعودی خود را به 2650 دلار در روز جمعه ادامه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا