بازار فارکس امروز – رشد دلار در آستانه گزارش PMI ادامه دارد

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز جمعه 2 تیر در بازار فارکس بدانید:

شاخص دلار امریکا DXY

دلار آمریکا (USD) همچنان از ریسک گریزی سود می برد و در اوایل روز جمعه تقویت می شود، با افزایش مجدد شاخص دلار آمریکا در روز پنجشنبه به سمت 103.00. S&P Global نظرسنجی های اولیه PMI تولید و خدمات ژوئن را برای آلمان، منطقه یورو، بریتانیا و ایالات متحده منتشر خواهد کرد. سرمایه گذاران نیز به نظرات مقامات بانک مرکزی توجه زیادی خواهند داشت.

پوند به دلار GBP/USD

روز پنجشنبه، بانک مرکزی انگلستان (BoE) با افزایش نرخ 50 واحد پایه (bps) بازارها را شگفت زده کرد. BoE در بیانیه سیاست خود تکرار کرد که اگر فشارهای قیمتی پایدارتر باشد، به تشدید بیشتر سیاست پولی نیاز خواهد بود. اگرچه GBP/USD با واکنش فوری به بالای 1.2800 صعود کرد، اما جهت خود را معکوس کرد و روز را در محدوده منفی در میان قدرت گسترده دلار بسته شد. در صبح روز جمعه در اروپا، این جفت به سمت 1.2700 به نزول خود ادامه می دهد.

به طور مشابه، بانک ملی سوئیس نرخ بهره خود را 25 واحد افزایش داد و به 1.75 درصد رساند. در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست، توماس جردن، رئیس SNB گفت که آنها نمی توانند تشدید بیشتر سیاست ها را رد کنند. پس از افت کوتاه مدت به سمت 0.8900، USD/CHF بازگشتی را پشت سر گذاشت و در روز پنجشنبه افزایش روزانه کمی را ثبت کرد. این جفت حرکت صعودی خود را حفظ کرده و به سمت 0.9000 در روز جمعه صعود می کند.

با انعکاس جو بازار ریسک گریز، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده بین 0.4 تا 0.5 درصد در صبح اروپا کاهش یافت. در همین حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده، سودهای هفتگی را اندکی زیر 3.8 درصد تثبیت می کند. جروم پاول، رئیس FOMC در دومین روز شهادت خود در کنگره خاطرنشان کرد که افزایش نرخ‌ها یک یا دو بار دیگر در سال جاری مناسب خواهد بود و افزود که آنها به این زودی شاهد کاهش نرخ‌ها نیستند.

یورو به دلار EUR/USD

EUR/USD در روز پنجشنبه نتوانست بالای 1.1000 تثبیت شود و در ساعات معاملاتی آمریکا به منطقه 1.0950 سقوط کرد. این جفت پایین مانده است و به سمت 1.0900 در جلسه اولیه اروپا عقب نشینی می کند.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY در روز پنجشنبه بیش از 100 پیپ افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از نوامبر نزدیک به 143.50 در ساعات معاملات آسیایی روز جمعه رسید.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

تحت فشار افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، قیمت طلا متحمل ضررهای زیادی شد و پنج شنبه برای پنجمین روز متوالی در محدوده منفی بسته شد. XAU/USD در اوایل روز جمعه به پایین ترین سطح سه ماهه خود در 1910 دلار رسید و در صبح اروپا به طور متوسط بهبود یافت.

بیت کوین - BTC/USD

به دنبال افزایش چشمگیر چهارشنبه، بیت کوین در روز پنجشنبه در کانال فشرده بالای 30000 دلار نوسان کرد. BTC/USD در روز جمعه نزدیک به آن سطح ثابت می ماند. اتریوم در روز پنجشنبه 1 درصد کاهش یافت و اندکی زیر 1900 دلار بسته شد. ETH/USD در صبح اروپا به حرکت خود ادامه می دهد.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید