بازار فارکس امروز – فدرال رزرو تندرو باعث افزایش دلار شد، امروز نگاه ها به ECB است

اخبار امروز فارکساخبار امروز فارکس

آنچه باید در روز پنجشنبه 25 خرداد در بازار فارکس بدانید در اینجا آمده است:

دلار آمریکا (USD) با سیگنال های تندروانه فدرال رزرو، با قدرت در برابر رقبا در اوایل روز پنجشنبه، حرکت می کند. امروز بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیمات سیاست پولی را در اواخر روز اعلام خواهد کرد. سند اقتصادی ایالات متحده شامل فروش خرده فروشی ماه می، نظرسنجی فدرال رزرو فیلادلفیا در ماه ژوئن و داده های هفتگی اولیه مطالبات بیکاری خواهد بود.

همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو پس از نشست خود، نرخ بهره را در محدوده 5-5.25 درصدی بدون تغییر رها کرد و توضیح داد که ثابت نگه داشتن محدوده هدف به آنها زمان می دهد تا اطلاعات اضافی و پیامدهای سیاست پولی را ارزیابی کنند. مهمتر از همه، خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی نشان داد که پیش‌بینی نرخ پایانی برای پایان سال 2023 از 5.1 درصد در ماه مارس به 5.6 درصد بازنگری شد که به معنای دو افزایش دیگر نرخ در سال 2023 است.

شاخص دلار امریکا DXY

اگرچه جروم پاول، رئیس FOMC نرخ بهره را افزایش نداد، اما رویکرد تندروانه فدرال رزرو به دلار کمک کرد و شاخص دلار آمریکا به بالای 103.00 بازگشت.

یورو به دلار EUR/USD

به طور گسترده پیش بینی می شود که بانک مرکزی اروپا نرخ های کلیدی را 25 واحد افزایش دهد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در یک کنفرانس خبری که از ساعت 1245 به وقت گرینویچ آغاز می شود، در مورد چشم انداز سیاسی ECB اظهار نظر خواهد کرد و به سؤالات مطبوعات پاسخ خواهد داد. پس از صعود به بالاترین سطح خود در نزدیک به یک ماه گذشته به بالای 1.0860 در روز چهارشنبه، EUR/USD در اوایل روز پنجشنبه به سمت 1.0800 کاهش می یابد.

پوند به دلار GBP/USD

GBP/USD در اواخر جلسه آمریکا کاهش یافت اما بالاترین بسته شدن روزانه خود را در یک سال گذشته با 1.2670 ثبت کرد. در بحبوحه تقویت مجدد دلار در اوایل پنجشنبه، این جفت کاهش یافت و در محدوده منفی زیر 1.2650 معامله شد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

USD/JPY در نتیجه جلسه فدرال رزرو شتاب صعودی گرفت و به بالاترین سطح خود از نوامبر به بالای 141.00 رسید. بانک مرکزی ژاپن تصمیمات سیاست پولی خود را در ساعات معاملات آسیایی روز جمعه اعلام خواهد کرد.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

داده های استرالیا نشان داد که نرخ بیکاری در ماه می از 3.7 درصد در آوریل به 3.6 درصد کاهش یافته است. تغییر استخدام به +75900 رسید که از انتظار بازار برای افزایش 15000 با اختلاف زیاد فراتر رفت. داده‌های شغلی خوش‌بینانه به دلار استرالیا (AUD) کمک کرد تا در برابر دلار آمریکا انعطاف‌پذیر بماند. در زمان نگارش، AUD/USD در روز بالاتر از 0.6800 معامله می شد.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا دوباره تحت فشار نزولی قرار گرفت و به ضعیف‌ترین سطح خود از اواسط ماه مارس تاکنون در 1930 دلار سقوط کرد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به بالای 3.8 درصد رسید و به شدت بر XAU/USD تأثیر گذاشت.

بیت کوین - BTC/USD

بیت کوین پس از رویداد فدرال رزرو در اواخر چهارشنبه به سمت جنوب چرخید. قیمت بیت کوین به روند کاهشی خود ادامه می دهد و آخرین بار در پایین ترین حد دو ماه اخیر زیر 25000 دلار معامله شد. اتریوم در روز چهارشنبه 5 درصد سقوط کرد و افت خود را در اوایل پنجشنبه افزایش داد. در زمان انتشار، ETH/USD تقریباً 1 درصد در روز کاهش یافت و به 1640 دلار رسید.

اتریوم - ETH/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید