EUR/USD به زیر 1.0750 رسید و پایین ترین سطح 4 هفته اخیر را لمس کرد

  • EUR/USD به دلیل تقویت گسترده دلار آمریکا (DXY) پس از اینکه اطلاعات جمعه گذشته بار دیگر نیاز به نرخ های بهره بالاتر در ایالات متحده را تایید کرد، سقوط خود را به پایین ترین حد چهار هفته اخیر در حدود 1.0720 افزایش داد. از این رو، معاملات آتی بازار پول با نرخ‌های بهره بالاتر شروع به قیمت‌گذاری کردند که زیربنای بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده و دلار بود. در زمان ویرایش، EUR/USD با 1.0730 مبادله می شود.

سفارشات کارخانجات در آلمان افزایش یافت، اگرچه یورو همچنان تحت فشار نزولی قرار دارد

  • یورو/دلار در روز جمعه، زمانی که وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که 517 هزار شغل به اقتصاد اضافه شده است و نرخ بیکاری از 3.5 درصد به 3.4 درصد کاهش یافته است سقوط کرد. این باعث فروش ارزهای مقابل دلار به ویژه یورو در فضای بازار فارکس شد. حتی با وجود اینکه بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ بهره را 50 واحد افزایش داد و کنفرانس مطبوعاتی رئیس بانک مرکزی اروپا لاگارد بسیار تندروانه بود اما هیچکدام نتوانست بازار را قانع کند.
  • بر اساس داده‌ها، در اروپا میزان خرده‌فروشی در ماه دسامبر به -2.7٪ کاهش یافت. در نتیجه، نرخ سالانه -2.8٪ در مقایسه با -2.7٪ برآوردهای تحلیلگران بود.
  • پیش از این در سشن اروپا، آلمان اعلام کرد که سفارشات کارخانجات از افت 4.4 درصدی ماه دسامبر به افزایش 3.2 درصدی رسیده است، تخمین‌ها 2 درصد بود. در سایر داده‌ها، تولید صنعتی در آلمان و اسپانیا در روز سه‌شنبه و ایتالیا آن را در روز جمعه اعلام خواهند کرد.

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

پس از گزارش جمعه گذشته NFP ایالات متحده، EUR/USD حمایت حیاتی را در میانگین متحرک نمایی 100 روزه (EMA) در 1.0850 شکست. علاوه بر این، یک چکش معکوس، یک سیگنال نزولی، ظاهر شد و در را برای نزول بیشتر باز کرد. بنابراین، یورو روند نزولی خود را از سر گرفت و به پایین ترین سطح جمعه گذشته 1.0835 و زیر 1.0800 سقوط کرد. با این حال، حمایت بعدی EUR/USD سطح روانی 1.0700 خواهد بود که پس از پاک شدن، میانگین متحرک نمایی 50 روزه را در 1.0579 و به دنبال آن متحرک نمایی 20 روزه در 1.0533، جلوتر از علامت 1.0500 را نشان می دهد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید