واکنش XAU/USD به صورتجلسه FOMC چگونه خواهد بود؟

XAU/USD طلا
  • قیمت اونس جهانی طلا در روز چهارشنبه در حوالی منطقه حمایتی کلیدی 1830 تا 1835 دلار به مبادله ادامه می‌دهد، زیرا عملکرد بازار متلاطم ادامه دارد و بازیگران بازار منتظر کاتالیزور بعدی قیمت هستند. بازارهای سهام آمریکا روز سه‌شنبه در وضعیت قرمز بسته شدند، و شاخص‌های سرمایه‌گذاری مثبت S&P Global ایالات متحده را نادیده گرفتند، زیرا تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده ای در اولین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین بر این احساسات حاکم بود. افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا از دلار آمریکا حمایت کرد و قیمت طلا را کاهش داد.
  • گزارش اقتصادی چهارشنبه در ایالات متحده بر انتشار صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ساعت 19:00 به وقت گرینویچ متمرکز خواهد شد، جایی که معامله گران به دنبال سرنخ هایی خواهند بود که آیا اعضای فدرال رزرو در حال بررسی بازگشت به سیاست های پولی سختگیرانه هستند یا خیر. این صورتجلسه می‌تواند تأثیر محدودی بر بازارها داشته باشد، زیرا جلسه فدرال رزرو قبل از گزارش تغییرات زمینی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ژانویه برگزار شد و ممکن است تا حدودی قدیمی در نظر گرفته شود.
  • فدرال رزرو (Fed) صورتجلسه آخرین جلسه سیاستگذاری خود را در اواخر نشست آمریکا منتشر خواهد کرد و FOMC در حال ارزیابی سیاست های پولی است. مهم این است که ببینیم آیا برخی از سیاستگذاران نیاز به بازنگری فدرال رزرو در افزایش 50 واحدی نرخ بهره را در صورت مشاهده شواهد کافی مبنی بر موقتی بودن کاهش نرخ تورم می بینند یا خیر. چنین تحولی می تواند گمانه زنی ها را برای افزایش 50 واحدی در جلسه بعدی احیا کند و بر قیمت طلا تاثیر بسزایی بگذارد.

Eren Sengezer، تحلیلگر ارشد در FXStreet، اشاره می کند که برخی از اعضای FOMC ممکن است بازگشت به افزایش نرخ بهره را در نظر داشته باشند:

  • لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، هفته گذشته گفت که در آخرین جلسه سیاستگذاری، یک “مورد قانع کننده” برای افزایش نرخ بهره 50 واحدی دیده است. جیمز بولارد، از فدرال رزرو سنت لوئیس، در همین یادداشت، گفت: «من طرفدار افزایش 50 واحدی بودم و استدلال کردم که باید به سرعت به سطح نرخ هایی برسیم که کمیته آن را به اندازه کافی محدودکننده می دانست.”

روند کاهش تورم PCE ایالات متحده ادامه دارد

  • دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) روز جمعه در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ، شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) را منتشر خواهد کرد که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم است. معامله گران و سرمایه گذاران طلا انتشار داده ها را از نزدیک تماشا خواهند کرد، زیرا پیش بینی می شود تورم اصلی PCE به میزان 0.4 درصد به صورت ماهانه افزایش یابد. با این حال، انتظار می رود این رقم سالانه از 4.4 درصد در دسامبر به 4.1 درصد در ژانویه کاهش یابد. واکنش بازار باید مستقیم باشد، با تورم ماهانه PCE کمتر از حد انتظار بر دلار آمریکا و بالعکس، با واکنش قیمت طلا برعکس آن.
  • با توجه به اینکه گزارش CPI قبلاً نشان داده بود که تورم در ژانویه ثابت مانده است، دیدن این داده‌ها تأثیر طولانی‌مدت بر بازارها شگفت‌انگیز خواهد بود.

قیمت طلا در سال 2023: نوسانات قیمت طلا

  • بازارهای مالی برای اوایل سال 2023 داستانی دوگانه بوده است که در آن عملکرد طلا مانند هیچ دارایی دیگری نبوده است. XAU/USD در طول ماه ژانویه با خوش بینی بازار نسبت به کاهش تورم و صحبت های دائمی فدرال رزرو روند صعودی را طی کرد، اما پس از گزارش داغ حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در فوریه شاهد بازگشت شدید به سطح قدیمی بودیم. اقتصاد ایالات متحده با افزودن بیش از 500 هزار شغل در ماه ژانویه، انتظارات بازار را برای کاهش سیاست پولی فدرال رزرو تغییر داد و دلار آمریکا به تاج و تخت پادشاهی بازار بازگشت.
  • قیمت طلا در سال 1823.76 دلار آغاز شد و در 2 فوریه به بالاترین حد خود در سال گذشته یعنی 1960 دلار رسید، درست بین اولین نشست فدرال رزرو در سال و انتشار غیرمنتظره گزارش مشاغل ایالات متحده برای ژانویه. از آن زمان، روند نزولی ادامه دار بی وقفه بوده و به سطوح نزدیک به بازه سالانه، حدود 1830 دلار رسیده است.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید