XAU/USD پس از اعلام داده های اقتصادی آمریکا به زیر 1930 دلار سقوط کرد

  • قیمت طلا برای دومین روز متوالی کاهش یافت، اما به دنبال انتشار داده‌های تورم در ایالات متحده (ایالات متحده)، بالاتر از پایین‌ترین سطح 26 ژانویه یعنی 1918.74 دلار باقی ماند شاخص دلار آمریکا (DXY) کاهش خود را در طول هفته محدود کرد و بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در حال افزایش است، که دو دلیل دیگری است باعث کاهش جلای طلا شده است. در زمان نگارش این مقاله، XAU/USD پس از رسیدن به بالاترین قیمت روزانه 1935.06 دلار، با قیمت 1924.39 دلار معامله می شود.

Core PCE ایالات متحده، سنج فدرال رزرو برای نرخ تورم، کاهش یافت

وال استریت پس از اینکه وزارت بازرگانی ایالات متحده (DoC) فاش کرد که فدرال رزرو ایالات متحده (FED) سنج تورم را ترجیح می دهد، سبز شد. هزینه اصلی مصرف شخصی (PCE) در ماه دسامبر، 4.4 درصد نسبت به ماه نوامبر افزایش یافت، که مطابق با برآوردها بود، اما کمتر از 4.7 درصد در نوامبر بود. با این حال، داده ها نشان می دهد که تورم در نهایت روند نزولی را آغاز کرده است و معامله گران برای نشست هفته آینده فدرال رزرو آماده می شوند. گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش دهد، افزایش یافته است، که نشان دهنده پایان افزایش 50 واحدی است.

مصرف کنندگان آمریکایی تخمین می زنند که تورم زیر 4 درصد کاهش یابد

احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM) در قرائت نهایی خود از تخمین های 64.6 فراتر رفت و 64.9 افزایش یافت. نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه میشیگان، انتظارات تورمی را با افق یک ساله 3.9٪ به روز کرد، در حالی که برای 5 ساله به 2.9٪ در مقایسه با 3.0٪ اولیه افزایش یافت.

طلا تحت فشار بازدهی بالای اوراق قرضه خزانه داری آمریکا

در همین حال، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده همچنان برای XAU/USD متضاد است. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده همچنان به بالاترین سطح خود ادامه می دهد، تقریباً چهار واحد، و بازدهی 3.540 درصدی را پشت سر می گذارد. شاخص دلار آمریکا (DXY) که عملکرد دلار آمریکا را در برابر سبدی از شش همتا دنبال می‌کند، 0.22 درصد رشد کرد و در 102.051، 102.000 را پس گرفت.

تحلیل تکنیکال طلا

اگرچه XAU/USD در هفته اندکی مثبت باقی می‌ماند، اما کندل دوجی که پس از افزایش دو ماهه و نیمی از 1616.71 دلار به 1949.16 دلار ظاهر شد، نشان می‌دهد که ممکن است این روند پایان یابد. از آنجایی که XAU/USD به پایین‌تر از بسته شدن روز پنج‌شنبه نزول می‌کند، درها را برای نزول‌های بیشتر باز کرده است، اما برای هموار کردن مسیر برای نزول به 1900 دلار، بسته شدن روزانه کمتر از پایین‌ترین سطح هفتگی که در روز دوشنبه به 1911.49 دلار رسیده بود، نیاز است. اگر این سناریو اجرا شود، منطقه پشتیبانی بعدی تلاقی پایین ترین سطح 18 ژانویه و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) در حدود 1896/97 دلار خواهد بود. برعکس، بازپس گیری 1930 دلار XAU/USD باعث می شود که طلا به جهت صعودی باقی بماند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید