به دلیل نگرانی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، یورو/دلار به پایین‌ترین حد خود در 1.5 ماه گذشته رسید

  • خرس ها کنترل EUR/USD را در حدود 1.0630 در اختیار گرفته اند، که پایین ترین سطح در شش هفته اخیر است و در عین حال یک روند نزولی سه روزه را در اوایل جمعه به تصویر می کشد.
  • به نظر می رسد سقوط اخیر این جفت ارز اصلی به دلیل افزایش ارزش دلار آمریکا و صحبت های متفاوت مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) باشد.
  • شاخص دلار آمریکا (DXY) در هنگام ویرایش در روندی صعودی، نزدیک به بالاترین سطح 1.5 ماهه اطراف 104.30 که پیش از این در آسیا مشخص شده بود، دارد بنابراین، معیار دلار آمریکا در برابر شش ارز اصلی نشان از نگرانی‌های تندروانه در مورد حرکت بعدی فدرال رزرو را در میان داده‌های قوی ایالات متحده و اظهارنظرهای خوش‌بینانه سیاست‌گذاران فدرال رزرو دارد.
  • بولتن ماهانه بانک مرکزی اروپا و آخرین اظهارنظرهای سیاستگذاران، از جمله فابیو پانتا، عضو هیئت اجرایی و فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد، نیاز به یک حرکت محتاطانه سیاست پولی در میان تنش های اقتصادی را نشان می دهد.
  • در خارج از اروپا، ترس اخیر از کشمکش‌های بیشتر آمریکا و چین بر سر بالون جاسوسی و تایوان نیز تقاضای پناهگاه امن دلار آمریکا را تقویت می‌کند که به نوبه خود بر قیمت یورو/دلار آمریکا تأثیر می‌گذارد.
  • با این پس‌زمینه، S&P 500 Futures با 0.30% زیان روزانه به 4086 رسید در حالی که پس از بیشترین افت در یک ماه در روز پنجشنبه، به پایین‌ترین حد هفتگی رسید. علاوه بر این، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح خود از 30 دسامبر 2022 رسیده است، در حالی که اوراق قرضه دو ساله خزانه داری ایالات متحده نیز بالاترین سطوح از نوامبر 2022 را افزایش می دهد و به ترتیب به 3.88 درصد و 4.68 درصد می رسد.
  • در ادامه با یک تقویم اقتصادی سبک و نگرانی‌ها از تصمیم فدرال رزرو، در مقابل تردیدها در مورد افزایش نرخ بهره در آینده بانک مرکزی اروپا، احتمالاً یورو/دلار آمریکا در آستانه جلسه سیاست‌های پولی هفته آینده کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نزولی خواهد ماند.

تحلیل تکنیکال

  • شکست واضح خط حمایت سه ماهه که اکنون مقاومت در حدود 1.0710 است، به شکست میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) نزدیک به 1.0675 می‌پیوندد تا خرس‌های EUR/USD را برای رسیدن به سطح قبلی یعنی پایین ترین سطح ماهانه 1.0483 امیدوار نگه دارد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید