جفت EUR/USD در میان ضعف دلار امریکا، بالاتر می رود

اخبار یورو به دلار
  • جفت EUR/USD در روز پنجشنبه دوباره کشش مثبت را به دست می‌آورد و در نیمه اول جلسه اروپا به بالای محدوده معاملاتی یک هفته‌ای جهش کرده است. این جفت چند پیپ از بالای روزانه لمس شده در یک ساعت گذشته عقب نشینی می کند و در حال حاضر کمی بالای 1.0600s قرار دارد که بیش از 0.30 درصد برای روز افزایش یافته است.
  • ترکیبی از عوامل باعث فروش جدید در دلار آمریکا می شود، که به نوبه خود باعث حمایت از جفت EUR/USD می شود. لحن عموماً مثبت در اطراف بازارهای سهام همچنان به عنوان یک باد مخالف برای دلار امن عمل می کند. جدای از این، عقب نشینی اخیر در بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده به گاوهای دلار حالت تدافعی می دهد.
  • در واقع، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده از بالاترین سطح ماهانه که در روز چهارشنبه به دست آمد، فاصله گرفت، زیرا انتظار می‌رود فدرال رزرو از موضعی فوق‌العاده هاوکیش به حالتی خنثی‌تر بچرخد. شایان ذکر است که بانک مرکزی ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که به افزایش هزینه های استقراض برای مبارزه با تورم سرسختانه ادامه خواهد داد.
  • از سوی دیگر، ارز مشترک با موضع تندروانه تری که توسط بانک مرکزی اروپا اتخاذ شده است، حمایت می شود، که نشان می دهد برای مهار تورم باید نرخ ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با این حال، روند صعودی جفت یورو/دلار آمریکا به دلیل خطرات احتمالی رکود اقتصادی که به دلیل افزایش موارد COVID-19 و جنگ طولانی روسیه و اوکراین تقویت شده است، همچنان محدود می‌شود.
  • روسیه در آخرین تحولات ژئوپلیتیکی اعلام کرد که هیچ شانسی برای مذاکرات صلح وجود ندارد و ادامه ارسال تسلیحات از سوی متحدان غربی به اوکراین منجر به تعمیق درگیری‌های جاری خواهد شد. این امر باعث می‌شود قبل از باز کردن موقعیت های خرید جدید در جفت یورو/دلار، منتظر یک تثبیت پایدار بالاتر از سطح 1.0660 باشید.
  • معامله گران اکنون به تقویم اقتصادی ایالات متحده نگاه می کنند که شامل انتشار نهایی GDP سه ماهه سوم و داده های هفتگی اولیه نرخ بیکاری است. جدای از این، بازده اوراق قرضه ایالات متحده و احساسات ریسک گسترده تر بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد و انگیزه خرید برای جفت EUR/USD ایجاد می کند. با این حال، تمرکز بر شاخص PCE ایالات متحده (شاخص سنجش تورم ترجیحی فدرال رزرو) که روز جمعه منتشر می شود، باقی خواهد ماند.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید