آمار حقوق و دستمزدهای خصوصی ایالات متحده باعث سقوط قیمت طلا شد

اخبار طلا

روز پنجشنبه، قیمت طلا به دلیل گزارش بهتر از حد انتظار حقوق و دستمزد خصوصی که نشان می‌دهد بازار کار ایالات متحده همچنان قوی است، به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای رسید. این باعث افزایش انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (FED) شد.

اونس جهانی طلا - XAUUSD

هر اونس طلای جهانی (GOLD) با 0.4 درصد کاهش به 1910.69 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا (همچنین طلا) با 0.5 درصد کاهش به 1917.10 دلار رسید.

افزایش حقوق و دستمزدهای خصوصی ایالات متحده در ماه ژوئن فراتر از انتظارات بود که نشان دهنده قدرت بازار کار علیرغم نگرانی ها از رکود بالقوه به دلیل نرخ های بهره بالاتر است.

بازدهی اوراق دو ساله خزانه داری ایالات متحده پس از انتشار آمار اشتغال به بالاترین سطح خود از ژوئن 2007 رسید و دلار آمریکا از زیان آن کاسته شد.

تحلیلگران بازار ضعف قیمت طلا را به پیش بینی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست جولای خود نسبت دادند. کاهش تعداد مستمر مطالبات بیکاری و بهتر از حد انتظار تعداد حقوق و دستمزد خصوصی ADP به بازدهی بالاتر و فشار بر بازار طلا کمک کرد.

داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه می‌کنند، افزایش متوسطی دارد که نشان‌دهنده کاهش تدریجی شرایط بازار کار است.

لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، حمایت خود را از افزایش نرخ بهره در نشست سیاستی ژوئن اعلام کرد و بر این باور بود که افزایش نرخ بیشتر برای تعدیل یک اقتصاد هنوز قوی ضروری است.

بر اساس ابزار Fedwatch CME، سرمایه گذاران اکنون پس از توقف فدرال رزرو در ماه قبل، تقریباً 95 درصد احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره در ماه جولای را می بینند. نرخ‌های بهره بالاتر تمایل به کاهش سرمایه‌گذاری در دارایی‌های با بازده صفر مانند طلا دارد.

تمرکز بازار به گزارش روز جمعه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تغییر کرد.

در سایر فلزات گرانبها، نقره (XAGUSD) با 1.1 درصد کاهش به 22.86 دلار در هر اونس، پلاتین (PL) با 1.6 درصد کاهش به 900.97 دلار رسید و پالادیوم (XPDUSD) با 0.6 درصد کاهش به 1252.27 دلار رسید.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید