ین ژاپن حساس به دخالت بی سابقه مقامات; دلاز استرالیا پس از اعلام نرخ بهره متزلزل شد

اقتصاد جهانی
دلار به ین ژاپن USD/JPY

امروز ین ژاپن ثابت مانده است اما همچنان آسیب پذیر است. فعالان بازار نسبت به علائم مداخله مقامات ژاپنی برای جلوگیری از فروش بیش از حد ین حساس هستند. نرخ مبادله ین در برابر دلار آمریکا (USDJPY) در ساعات آسیایی 144.64 در هر دلار بود که نزدیک به پایین ترین سطح 8 ماهه هفته قبل یعنی 145.07 به ازای هر دلار بود. وزیر دارایی شونیچی سوزوکی نسبت به فروش بیش از حد ین هشدار داده است.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

بانک مرکزی استرالیا (RBA) تصمیم گرفت نرخ بهره را در 4.10 درصد ثابت نگه دارد. بانک مرکزی خواهان زمان بیشتری برای ارزیابی تأثیر افزایش‌های قبلی نرخ بهره بود، اما اشاره کرد که ممکن است برای رفع نگرانی‌های مربوط به تورم، تشدید بیشتر نرخ‌ها ضروری باشد. به دنبال تصمیم RBA، دلار استرالیا (AUDUSD) با 0.3 درصد کاهش به 0.6654 دلار رسید.

شاخص دلار امریکا DXY

دلار آمریکا (DXY) در برابر سبدی از ارزها 0.097 درصد افزایش یافت و به 103.05 رسید. این افزایش علیرغم اینکه داده‌ها نشان می‌دهند که تولید ایالات متحده در ماه ژوئن رکود داشته است، به سطوحی رسیده است که آخرین بار در موج اولیه همه‌گیری COVID-19 مشاهده شده بود.

با نگاه به آینده، تمرکز سرمایه گذاران در این هفته شامل انتشار داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و گزارش مشاغل برای بینش بیشتر در مورد بازار کار ایالات متحده بود. همچنین قرار است صورتجلسه ماه ژوئن فدرال رزرو آمریکا منتشر شود. همانطور که ابزار CME FedWatch نشان داد، بازارها با احتمال 87 درصدی برای افزایش 25 واحدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو در پایان ماه قیمت گذاری کردند.

یورو به دلار EUR/USD

از نظر سایر ارزها، یورو (EURUSD) با 0.13 درصد کاهش به 1.0897 دلار رسید، در حالی که پوند انگلیس (GBPUSD) با 0.05 درصد کاهش در روز به 1.2685 دلار رسید. دلار نیوزیلند (NZDUSD) با 0.15 درصد کاهش به 0.614 دلار رسید.

پوند به دلار GBP/USD
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید