بانک مرکزی اروپا از افزایش بیشتر نرخ بهره خبر می دهد، یورو افزایش یافت

یورو EUR

پس از اینکه بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ بهره را با 25 واحد افزایش به 3.5 درصد رساند، بالاترین سطح در 22 سال گذشته، یورو افزایش یافت.

یورو به دلار EURUSD

تصمیم بانک مرکزی اروپا و اشاره به تشدید بیشتر سیاست پولی در آینده به تقویت یورو در برابر دلار کمک کرد. نرخ مبادله EUR/USD با 0.57 درصد افزایش به 1.089 دلار رسید.

بانک مرکزی اروپا همچنین پیش بینی تورم خود را به سمت بالا اصلاح کرد و نرخ تورم را 2.2 درصد در سال 2025 در مقایسه با پیش بینی قبلی 2.1 درصد پیش بینی کرد.

بازده اوراق قرضه 2 ساله آلمان که به شدت به انتظارات نرخ بهره حساس است، در ابتدا افزایش یافت اما بعداً در حدود سطح قبل از تصمیم بانک مرکزی اروپا قرار گرفت.

تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره و افزایش احتمالی نرخ بهره در آینده نیز به افزایش بازده اوراق کمک کرد.

واکنش در بازار سهام، همانطور که توسط شاخص STOXX 600 نشان داده شد، نسبتاً خاموش بود و واکنش کمی به تصمیم بانک مرکزی اروپا نشان داد. این شاخص آخرین بار 0.4 درصد کاهش داشت.

داده های ایالات متحده منتشر شده پس از تصمیم بانک مرکزی اروپا نشان داد که مطالبات هفتگی بیکاری بیش از حد انتظار افزایش یافته است که منجر به کاهش بازده اوراق خزانه ایالات متحده شده است.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید