دلار پیش از انتشار آمارهای تورم در ایالات متحده عقب نشینی کرد، یوان در اثر کاهش کوتاه مدت نرخ بهره ضعیف شد

اقتصاد جهانی

دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها اندکی کاهش یافت اما در محدوده باریکی باقی ماند زیرا سرمایه گذاران در آستانه انتشار داده های مهم تورم ایالات متحده و نشست دو روزه سیاست پولی فدرال رزرو احتیاط می کنند.

شاخص دلار امریکا DXY

پس از اینکه بانک مرکزی چین نرخ وام کوتاه مدت را برای اولین بار در 10 ماه گذشته کاهش داد، با هدف تقویت اعتماد بازار و حمایت از بهبود پس از همه گیری، یوان چین در برابر دلار به پایین ترین حد در 6 ماه گذشته سقوط کرد.

امروز تمرکز به گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) وزارت کار ایالات متحده معطوف شده که انتظار می رودکاهش جزئی تورم را در ماه می نشان دهد. نتیجه این گزارش می‌تواند بر تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ‌های بهره تأثیر بگذارد، به طوری که بازارها به احتمال زیاد نرخ‌ها را در طول جلسه بدون تغییر نگه دارند.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

دلار استرالیا و دلار نیوزلند در برابر دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد چند هفته ای خود باقی ماندند که این امر تحت تاثیر احساسات ریسک مثبت و انتظارات از موضع منفی فدرال رزرو بود.

پوند به دلار GBP/USD

پس از اظهارات تندروانه سیاستگذاران بانک مرکزی انگلیس که نشان می دهد به دلیل تورم مداوم، ممکن است نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره باشد، پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح یک ماهه خود رسید.

یورو به دلار EUR/USD

یورو در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح خود از 24 می از 24 رسید و توجه بازار به تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره پس از نشست سیاست گذاری آن معطوف شده است. افزایش 25 واحدی نرخ بهره به طور گسترده ای پیش بینی می شود.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

دلار آمریکا در برابر ین ژاپن اندکی کاهش یافت، در حالی که شاخص دلار آمریکا که قدرت دلار را در برابر سبدی از ارزهای اصلی اندازه گیری می کند، کاهش یافت و نزدیک به پایین ترین سطح اخیر در نوسان بود.

انتظار می رفت که بانک ژاپن در تصمیم سیاست پولی آتی خود موضع فوق العاده و تنظیمات کنترل منحنی بازده (YCC) خود را حفظ کند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید