طلا در آستانه سود هفتگی، پس از گمانه زنی ها از توقف نرخ بهره توسط فدرال رزرو است

XAU/USD اخبار طلا
اونس جهانی طلا - XAU/USD

در روز جمعه، قیمت طلا به دلیل تقویت دلار اندکی کاهش یافت اما نزدیک به بالاترین حد جلسه قبل باقی ماند. طلا در مسیر افزایش هفتگی 0.8 درصدی قرار دارد زیرا سرمایه گذاران گمانه زنی می کنند که فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره خود را متوقف کند. هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 1962.34 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا در 1978.20 دلار ثابت ماند.

شاخص دلار امریکا DXY

شاخص دلار 0.2 درصد افزایش یافت، اما نزدیک به پایین ترین رقم روز پنج شنبه باقی ماند که طلا را برای خریداران خارجی نسبتاً گران کرد. بازار همچنان به دنبال پوششی در برابر کندی بالقوه اقتصادی بود که حمایت اساسی از طلا را فراهم می کند. نرخ های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده مانند طلا را افزایش می دهد.

اکنون توجه به گزارش تورم مصرف کننده ایالات متحده برای ماه می معطوف شده است که قرار است در 13 ژوئن، یک روز قبل از تصمیم سیاست فدرال رزرو منتشر شود. بر اساس ابزار CME Fedwatch، انتظارات بازار در حال حاضر حاکی از شانس 76 درصدی فدرال رزرو برای حفظ وضعیت فعلی خود با احتمال 52 درصدی افزایش 25 واحدی نرخ در ماه جولای است.

تحلیلگران UBS خاطرنشان کردند که پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در سال آینده افزایش پیدا کند، زیرا دلار آمریکا ضعیف‌تر، تقاضای قوی بانک مرکزی و جریان‌های امن سرمایه‌گذاری شده است.

در سایر فلزات گرانبها، پالادیوم که در دستگاه‌های کنترل کننده آلایندگی خودروها به همراه پلاتین استفاده می‌شود، به پایین‌ترین سطح خود از ژوئن 2019 رسید و در 1344 دلار در نوسان بود. نقره با 0.5 درصد افزایش به 24.35 دلار در هر اونس رسید که در مسیر بهترین هفته خود از اوایل آوریل بوده است. پلاتین با 0.3 درصد کاهش به 1007.69 دلار رسید، شاید این فلز اولین افزایش هفتگی خود در سه هفته گذشته را ثبت کند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید