با افزایش انتظارات از فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، قیمت طلا با فشار نزولی مواجه شده است

اخبار طلا
اونس جهانی طلا - XAU/USD

قیمت طلا اخیراً در اوایل معاملات اروپا حمایتی در حدود 1943.00 دلار پیدا کرده است. در حالی که کاهش کوتاه مدت در ارزش فلز گرانبها وجود داشته است، ولی درصورت برنامه های فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره به منظور مقابله با تورم مداوم در ایالات متحده، زیان بیشتری پیش بینی می شود.

معاملات آتی S&P 500 برخی از زیان های مشاهده شده در معاملات آسیایی را جبران کرده است که نشان دهنده بهبود ریسک پذیری فعالان بازار است. علیرغم انتشار داده های بهتر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، سهام ایالات متحده در روز جمعه در مسیر صعودی خود باقی ماندند.

شاخص دلار امریکا DXY

شاخص دلار آمریکا (DXY) به دنبال یک رالی قوی به طور پیوسته در حدود 104.00 معامله می شود. نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شاخص USD برای افزایش بیشتر حرکت می کند.

احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز با افزایش بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به بالای 3.74 درصد، بازدهی خزانه داری آمریکا را افزایش داده است. پس از هفتمین انقباض متوالی در فعالیت کارخانه های ایالات متحده، سرمایه گذاران اکنون بر انتشار داده های PMI خدمات ISM ایالات متحده متمرکز شده اند. در حالی که PMI تولید ایالات متحده در هفت ماه گذشته برای عبور از آستانه 50.0 تلاش کرده است، PMI خدمات نسبتاً بهتر عمل کرده است. بر اساس گزارش های اولیه، انتظار می رود PMI خدمات ایالات متحده در مقایسه با نسخه قبلی 51.9 به 51.5 کاهش یابد. پیش‌بینی می‌شود که شاخص سفارش‌های جدید، که نشان‌دهنده تقاضای آینده است، نسبت به نسخه قبلی ۵۶.۱ به ۵۶.۵ افزایش یابد.

بررسی فنی طلا

از منظر تحلیل تکنیکال، قیمت طلا پس از یک حرکت برگشت متوسط به سمت میانگین متحرک نمایی 200 دوره ای (EMA) در 1977.32 دلار در مقیاس چهار ساعته، دچار فروش قابل توجهی شده است. این فلز گرانبها اکنون به سطح حمایتی حیاتی نزدیک می شود که از پایین ترین سطح در 22 مارس در 1934.34 دلار تعیین شده بود. شاخص قدرت نسبی (RSI) (14) در حال حاضر نزدیک به سطح 40.00 است. سقوط به زیر این سطح می‌تواند باعث حرکت نزولی در قیمت طلا شود.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید