با تداوم قدرت اقتصادی ایالات متحده، چشم انداز دلار نامشخص باقی می ماند

اسکناس 1 دلاری

تقویت دلار آمریکا سرمایه گذاران را شگفت زده کرده و کسانی را که روی کاهش آن گمانه زنی می کردند ناامید کرده است. شاخص دلار نسبت به پایین ترین سطح اخیر خود 2.5 درصد افزایش یافته و نزدیک به بالاترین سطح خود از ماه مارس است.

شاخص دلار امریکا DXY

علیرغم انتظارات برای از سرگیری کاهش ارزش این ارز، این افزایش پیش بینی ها را زیر پا گذاشت و منجر به کاهش خالص گانه زنی های آتی در برابر دلار شد. با این حال، تحلیلگران پیشنهاد می کنند که دلار در حال حاضر در حال گذار از یک بازار صعودی به یک بازار نزولی است که باعث ایجاد عدم اطمینان و ناامیدی برای سرمایه گذاران می شود.

قدرت غیرمنتظره دلار را می توان به داده های قوی اقتصادی ایالات متحده نسبت داد که نشان دهنده انعطاف پذیری اقتصاد علیرغم تلاش های فدرال رزرو برای کاهش رشد و مهار تورم است. این امر باعث شده است که بسیاری از سرمایه گذاران بر این باور باشند که دلار تا زمانی که داده های ایالات متحده به طور قابل توجهی ضعیف نشود، بالا خواهد ماند و فضا را برای فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره فراهم کند.

با این حال، خرس‌های دلار استدلال می‌کنند که دلار همچنان جا دارد که سقوط کند زیرا بالاتر از پایین‌ترین حد خود پس از همه‌گیری باقی مانده است و انتظار می‌رود فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره پایان دهد. بنابراین، چشم انداز دلار نامشخص است، با انتظارات از ضعف نهایی اما شناوری کوتاه مدت.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید