با توقف فدرال رزرو، دلار عقب نشینی کرد. مجلس نمایندگان توافق بدهی ایالات متحده را تصویب کرد

اقتصاد جهانی

با کاهش انتظارات سرمایه گذاران از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، دلار آمریکا از بالاترین سطح دو ماهه خود کاهش یافت. مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را برای تعلیق سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری تصویب کرد و از دلار حمایت کرد. با این حال، تمرکز بر روی سنای تحت رهبری دموکرات ها قرار گرفت، که باید قبل از تمام شدن بودجه دولت فدرال، این لایحه را تصویب کند. در ابتدا، دلار واکنش کمی نشان داد، اما در طول ساعات معاملاتی آسیایی افزایش یافت و تا حدی ضررهای قبلی را پاک کرد.

یورو به دلار EUR/USD

یورو در برابر دلار با 0.07 درصد کاهش به 1.0681 دلار رسید و استرلینگ با 0.01 درصد کاهش به 1.24395 دلار رسید. شاخص دلار آمریکا با 0.13 درصد افزایش به 104.28 رسید، اگرچه نسبت به بالاترین سطح دو ماهه جلسه قبل عقب نشینی کرد. بر اساس ابزار CME FedWatch، انتظارات بازار برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست آتی به حدود 38 درصد کاهش یافت، در مقایسه با نزدیک به 67 درصد در روز قبل. این تغییر در انتظارات به مقامات فدرال رزرو نسبت داده می شود که احتمال افزایش نرخ بهره را در ماه ژوئن نشان می دهند و زمان را برای ارزیابی تأثیر اقدامات سختگیرانه قبلی در برابر تورم پایدار می دهد.

شاخص دلار امریکا DXY

در سایر حرکات ارزی، ین ژاپن نزدیک به 0.2 درصد کاهش یافت و به 139.59 در هر دلار رسید. مقامات مالی ژاپن نگرانی خود را در مورد کاهش اخیر ین به پایین ترین حد در شش ماه گذشته در برابر دلار ابراز کردند و اعلام کردند که از نزدیک حرکت ارز را بدون رد هیچ گزینه ای رصد خواهند کرد.

دلار به ین ژاپن USD/JPY

یوان فراساحلی چین که در ماه مه کاهشی را در برابر دلار تجربه کرده بود، از پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته فاصله گرفت و در آخرین قیمت هر دلار 7.1184 بود. این موضوع توسط یک نظرسنجی تجاری خصوصی که نشان دهنده رشد غیرمنتظره در فعالیت کارخانه چین در ماه مه، پس از کاهش در آوریل است، پشتیبانی می شود. با این حال، داده‌های شاخص رسمی مدیران خرید تولیدی (PMI) نشان داد که فعالیت کارخانه‌ای چین در ماه مه بیش از حد انتظار کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح پنج ماهه خود یعنی 48.8 رسیده است.

AUD/USD دلار استرالیا به دلار امریکا

دلار استرالیا از گزارش مثبت کارخانه چین با 0.11 درصد افزایش به 0.6511 دلار الهام گرفت و افزایش جزئی کرد. در همین حال، دلار نیوزیلند با 0.18 درصد کاهش به 0.6010 دلار رسید. هر دو دلار استرالیا و نیوزلند، که اغلب به عنوان جایگزینی برای یوان استفاده می شوند، در جلسه قبل به پایین ترین سطح خود در بیش از شش ماه گذشته رسیده بودند.

به طور کلی، بازار ارز تحت تأثیر عواملی مانند تغییر انتظارات در مورد افزایش نرخ توسط فدرال رزرو، تحولات مربوط به سقف بدهی ایالات متحده و شاخص‌های اقتصادی چین که بر یوان و ارزهای مرتبط تأثیر می‌گذارد، قرار گرفت.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید