بازار فارکس امروز – آخرین روز معاملاتی سال 2022

fx market 20221230

آنچه باید در روز جمعه 30 دسامبر بدانید:

  • بازارها بسیار آرام هستند و جفت ارزهای اصلی در آخرین روز معاملاتی سال 2022 همچنان در محدوده هفتگی نوسان دارند. به نظر می رسد سرمایه گذاران پس از افزایش ریسک روز پنجشنبه محتاط شده اند و شاخص دلار آمریکا در حدود 104.00 به سمت بالا و پایین حرکت می کند. بازارهای سهام ایالات متحده در ساعات معمول روز جمعه فعالیت خواهند کرد، اما بازار اوراق قرضه ایالات متحده زودتر بسته خواهد شد. شاخص مدیران خرید شیکاگو ISM برای ماه دسامبر تنها داده‌ای است که در سند اقتصادی ایالات متحده در اواخر روز به نمایش گذاشته می‌شود.
  • در روز پنج‌شنبه، شاخص‌های اصلی وال استریت علی‌رغم فقدان محرک‌های اساسی، افزایش‌های قوی را ثبت کردند. پس از کاهشی که در اوایل هفته شاهد بودیم، سرمایه‌گذاران ممکن است از این فرصت برای خرید مقرون به صرفه سهام استفاده کرده باشند. با این وجود، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در ساعات معاملاتی اروپا بین 0.3 تا 0.5 درصد کاهش یافت.

EUR/USD موفق شد روز پنجشنبه در محدوده مثبت بسته شود، زیرا جو بهبود بازار بر دلار آمریکا در ساعات معاملاتی آمریکا فشار می آورد. این جفت در اوایل روز جمعه در یک کانال فشرده در حدود 1.0650 معامله می شود. ارقام اولیه شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) دسامبر از اسپانیا منتشر خواهد شد اما بعید است که واکنش قابل توجهی در بازار ایجاد کند.

  • GBP/USD در روز پنجشنبه یک سری باخت دو روزه را تکمیل کرد، اما تلاش کرد تا بتواند شتاب صعودی به دست آورد. در زمان ویرایش، این جفت کمی پایین تر از 1.2050 معامله می شود.
  • پس از کاهش روز پنجشنبه، USD/JPY اصلاح نزولی خود را افزایش داد و آخرین بار در محدوده منفی در حدود 132.40 معامله شد. بانک مرکزی ژاپن (BoJ) روز جمعه اعلام کرد که برای سومین روز متوالی در آخرین هفته معاملاتی سال 2022، خریدهای غیرقابل برنامه ریزی اوراق قرضه انجام داده است و پیشنهاد خرید مقادیر نامحدود اسکناس دو ساله با بازده 0.04 درصدی و پنج ساله را دارد.
  • قیمت طلا شتاب صعودی داشت و بیش از 0.5 درصد افزایش یافت زیرا بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا نزدیک به 2 درصد در روز پنجشنبه کاهش یافت. XAU/USD در اوایل روز جمعه به افزایش خود ادامه می دهد و آخرین بار در معاملات بالای 1820 دلار مشاهده شد.
  • بیت کوین از محیط ریسک مثبت بازار سود برد و در روز پنجشنبه سودهای کمی را ثبت کرد. با این وجود، BTC/USD همچنان در محدوده بسیار باریکی در حدود 16500 دلار بالا و پایین می‌رود. اتریوم در روز پنجشنبه به میزان متوسطی بهبود یافت اما اوایل روز جمعه قدرت خود را از دست داد. آخرین بار ETH/USD در محدوده منفی زیر 1200 دلار معامله شد.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید