تورم در ایالات متحده فراتر از انتظارات، به 4.4 درصد رسید

اخبار CPI , PCE امریکا

تورم در ایالات متحده، همانطور که توسط شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) اندازه‌گیری می‌شود، در ماه آوریل به 4.4 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است. این رقم از انتظارات بازار 3.9 درصد فراتر رفت و از نرخ 4.2 درصدی ماه قبل بالاتر بود.

شاخص قیمت اصلی PCE، که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم است، زیرا قیمت‌های نوسانات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، در ماه آوریل به 4.7 درصد افزایش یافت. این افزایش اندکی نسبت به نرخ 4.6 درصدی ماه قبل بود و اندکی بیشتر از پیش بینی 4.6 درصدی تحلیلگران بود. به صورت ماهانه، هر دو تورم اصلی PCE و تورم PCE 0.4٪ افزایش یافتند.

از نظر درآمد و مخارج شخصی، درآمد شخصی به صورت ماهانه 0.4٪ افزایش یافت، در حالی که هزینه های شخصی 0.8٪ افزایش یافت.

شاخص دلار امریکا DXY

واکنش بازار به این خبر متفاوت بود. شاخص دلار آمریکا در ابتدا از پایین ترین سطح خود بازگشت، اما همچنان با 0.1% کاهش در روز به 104.10 رسید. از سوی دیگر، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا که نشان دهنده هزینه های استقراض و تمایل سرمایه گذاران است، افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در بیش از دو ماه گذشته رسید و از 3.8 درصد گذشت.

بر اساس ابزار FedWatch Group CME، که بینش هایی را در مورد انتظارات بازار ارائه می دهد، در حال حاضر بیش از 50 درصد احتمال وجود دارد که فدرال رزرو ایالات متحده افزایش 25 واحد پایه دیگری را در ماه ژوئن اعمال کند. این نشان می‌دهد که فعالان بازار در واکنش به افزایش فشارهای تورمی، سیاست‌های پولی سخت‌تر را پیش‌بینی می‌کنند.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید