بازارهای جهانی سهام با نزدیک شدن به مذاکرات سقف بدهی، محتاط باقی می مانند

اخبار NASDAQ

قرارداد سقف بدهی ایالات متحده: سرمایه گذاران محتاطانه منتظر توافقی بین کاخ سفید و قانونگذاران ایالات متحده برای تأمین هزینه های دولت و جلوگیری از نکول احتمالی بدهی هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کوین مک کارتی جمهوری خواه، در حال نزدیک شدن به توافقی هستند که سقف بدهی را برای دو سال افزایش می دهد.

شاخص دلار امریکا DXY

واکنش های بازار: بازارهای سهام در سطح جهانی نسبتاً خاموش بوده اند. شاخص سهام MSCI All Country 0.15% رشد کرد اما در مسیر کاهش 1.4% در هفته قرار گرفت. در اروپا، شاخص STOXX 0.2٪ افزایش یافته است اما 2.5٪ برای هفته کاهش یافته است. معاملات آتی S&P 500 حدود 0.1 درصد کاهش یافت.

اونس جهانی طلا - XAU/USD

دلار و طلا: دلار از بالاترین سطح دو ماهه خود عقب نشینی کرد، در حالی که قیمت طلا افزایش یافت، اگرچه همچنان به سمت سومین افت هفتگی متوالی پیش می رفت زیرا بازارها انتظار داشتند سقف بدهی توافق شود.

نفت و نرخ بهره: قیمت نفت ثابت ماند، در حالی که دلار در برابر ارزهای اصلی نزدیک به بالاترین حد دو ماه اخیر باقی ماند. انتظارات مبنی بر اینکه نرخ بهره ایالات متحده ممکن است برای مدت طولانی تری بالاتر بماند، از دلار حمایت می کند.

نگرانی‌های تورمی: سرمایه‌گذاران متوجه شده‌اند که تورم ممکن است برای مدت طولانی‌تری ادامه داشته باشد و منجر به انتظارات نرخ تعدیل شده شود.

بازار ژاپن: Nikkei ژاپن 0.6 درصد به دلیل درآمد و ارتقای تولید تراشه‌ساز آمریکایی انویدیا افزایش یافت که به نفع شرکت‌های ژاپنی بود. Nikkei در مسیر هفتمین افزایش هفتگی متوالی قرار دارد که طولانی‌ترین روند آن در پنج سال اخیر است.

سقف بدهی: معامله گران به دلیل عدم اطمینان در مورد توافق سقف بدهی محتاط هستند. پس از حصول توافق، تمرکز بر روی داده‌های تولید و خدمات معطوف می‌شود که شکاف رو به افزایشی را نشان می‌دهد و منجر به کاهش قرار گرفتن در معرض بخش‌های چرخه‌ای بازار می‌شود.

بازدهی خزانه: قیمت اوراق خزانه داری سررسید حوالی تاریخ X اول ژوئن با امید به پیشرفت بهبود یافت، در حالی که بقیه منحنی بازدهی در بحبوحه نگرانی از افزایش نرخ های بهره آمریکا با فشار مواجه شدند.

ارزهای دیگر: دلار نیوزیلند زیان های قابل توجهی را تجربه کرده است، زیرا سرمایه گذاران نگران افزایش نرخ های ایالات متحده و موضع بانک مرکزی در مورد افزایش نرخ هستند. یوان چین نیز همراه با سهام چین تضعیف شده است که نشان دهنده نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصادی است.

عملکرد کالاها: مس در شانگهای به پایین ترین حد در شش ماه گذشته رسید و حدود 2.5 درصد در هفته کاهش یافت، در حالی که سنگ آهن سنگاپور حدود 3 درصد کاهش یافت. قیمت آتی نفت خام برنت در حدود 76 دلار در هر بشکه ثابت ماند و هر اونس طلا 1953 دلار قیمت دارد.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید