نرخ یورو به بالای 1.08 دلار در مقابل دلار افزایش یافت

EUR/USD

یورو پس از رسیدن به پایین ترین سطح هفت هفته ای در برابر دلار آمریکا، نشانه هایی از تثبیت بالاتر از سطح 1.08 دلار را نشان داده است. همچنین به بالاترین سطح 12 ماهه خود یعنی 1.1 دلار نزدیک شده است که در اوایل ماه به دست آمده بود. این تحرکات در ارزش یورو منعکس کننده ترکیبی از عوامل، از جمله انتظارات ادامه انقباضات توسط بانک مرکزی اروپا برای رسیدگی به تورم و دیدگاه های متضاد در مورد افزایش نرخ بین بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو است.

یورو به دلار EUR/USD

بانک مرکزی اروپا تمایل خود را برای ادامه تلاش های خود برای مبارزه با تورم “با قاطعیت”، همانطور که توسط ایزابل اشنابل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا بیان شده، نشان داده است. این نشان می‌دهد که بانک مرکزی اروپا ممکن است موضع تندروانه‌تری اتخاذ کند و به طور بالقوه نرخ‌های بهره را در پاسخ به فشارهای تورمی افزایش دهد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز تاکید کرده است که سیاستگذاران آماده هستند تا اقدامات لازم را برای غلبه بر فشارهای قیمتی انجام دهند.

از سوی دیگر، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، ترجیح می دهد رویکردی تدریجی برای افزایش نرخ بهره داشته باشد. این نشان می دهد که فدرال رزرو با توجه به عوامل مختلفی مانند وضعیت اقتصاد ایالات متحده، روندهای تورم و ثبات مالی ممکن است موضع محتاطانه تری اتخاذ کند.

نظرات متضاد در مورد افزایش نرخ بین بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو پیامدهایی بر نرخ مبادله یورو به دلار دارد. اگر بانک مرکزی اروپا در مقایسه با فدرال رزرو، مسیر انقباضی تری را دنبال کند، به طور بالقوه می تواند یورو را در برابر دلار تقویت کند. با این حال، توجه به این نکته حائز اهمیت است که نرخ ارز تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله داده‌های اقتصادی، احساسات بازار و تحولات ژئوپلیتیکی است که می‌تواند نوسانات را ایجاد کند و بر حرکت ارز تأثیر بگذارد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید