قیمت نفت پس از داده های قوی اقتصادی در امریکا 2% کاهش یافت

اخبار نفت WTI - Brent

قیمت نفت به دلیل داده های قوی اقتصادی ایالات متحده، که منجر به افزایش ارزش دلار و افزایش انتظارات برای افزایش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده در ژوئن شد، تقریباً 2 درصد کاهش یافت.

نفت WTI

تقویت دلار می تواند با افزایش هزینه برای دارندگان سایر ارزها، تقاضای نفت را کاهش دهد. نگرانی‌ها در مورد کاهش سریع تورم بالا برای توقف کمپین افزایش نرخ بهره نیز به این کاهش کمک کرد. تحلیلگران بازار پیش بینی می کنند که قیمت نفت بیش از سایر عوامل تحت تأثیر دلار قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، داده های مثبت اقتصادی و خوش بینی در مورد مذاکرات سقف بدهی در ایالات متحده، انتظارات بازار را برای افزایش بیشتر نرخ بهره افزایش داده است. توافق بالقوه بدهی باید قبل از اول ژوئن منعقد شود تا از دیفالت جلوگیری شود.

معامله گران در حال حاضر با احتمال 20 درصد افزایش نرخ قیمت گذاری می کنند، در حالی که یک ماه پیش با احتمال 20 درصد کاهش نرخ قیمت گذاری می کردند.

در سمت عرضه، صادرات نفت خام عربستان سعودی اندکی افزایش یافت، اما نشانه هایی وجود دارد که ممکن است صادرات در ماه مه به دلیل کاهش داوطلبانه تولید توسط عربستان سعودی و سایر کشورهای اوپک پلاس کاهش یافته باشد. علاوه بر این، واردات نفت هند از روسیه در ماه آوریل به بالاترین حد خود رسید و سهم گریدهای خاورمیانه و آفریقا را به پایین ترین سطح خود در بیش از دو دهه گذشته کاهش داد.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

منبع: Reuters
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید