ضعف دلار آمریکا طلا را به نرخ 1920 دلار رساند

XAU/USD اخبار طلا
  • در حالی که وال استریت با کاهش باز شد، طلا دو روز پس از افت قیمت در روز پنج شنبه افزایش یافت. داده های اقتصادی ملایم ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر شد، زنگ خطر یک رکود اقتصادی آتی را در میان محیط تورم بالا به صدا درآورد. اکنون، XAU/USD در 1921.54 معامله می شود که بالاتر از قیمت افتتاحیه آن 0.95٪ است.
  • طلا به دلیل داده های ناامید کننده اقتصادی ایالات متحده افزایش یافت و قبل از باز شدن بازارهای سهام نقدی ایالات متحده دلار تضعیف شد. وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به 14 ژانویه 190 هزار کاهش یافته است که کمتر از 214 هزار برآورد شده است. همچنین، مجوزهای ساختمانی کمتر از برآوردها کاهش یافت و درصد تغییر نسبت به -10.6 درصد در نوامبر به -1.6 درصد بهبود یافت.
  • شاخص دلار آمریکا، معیاری برای سنجش ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای گروه 7 ، حدود 0.17 درصد کاهش یافت و به 102.239 رسید، در حالی که بازده اوراق قرضه آمریکا تا حدودی بهبود یافت. نرخ باند معیار 10 ساله در 3.397 درصد قرار دارد که دو واحد پایه افزایش یافته است.
  • داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار ایالات متحده در روز چهارشنبه اعلام شد و با کاهش شاخص خرده‌فروشی و کاهش تولید صنعتی، نگرانی‌ها از رکود دوباره برانگیخته شد. با این وجود، مقامات فدرال رزرو در مسیر خود باقی ماندند و در مورد افزایش نرخ بهره حداقل تا آستانه 5 درصد صحبت کردند.
  • روز پنجشنبه، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون گفت که بهتر است سرعت افزایش نرخ را کاهش دهیم، اگرچه او بر نیاز به حرکت بالای 5 درصد و حفظ آن برای «مدتی» تاکید کرد.

تحلیل طلا

نمودار روزانه XAU/USD از ایده افزایش قیمت طلا پشتیبانی می کند. اما خریداران باید قاطعانه از سطح 1928.95 دلاری عبور کنند تا بتوانند به 2000 دلار صعود کنند. هنگامی که XAU/USD این سطح را شکست دهد، راه را برای نرخ 1958.31 دلاری (در 20 آوریل) و سطح 2000 دلاری هموار می شود. در غیر این صورت، اصلاح 1900 دلار روی میز است.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید