پوند به دلار به بالاترین حد در 7 ماه گذشته رسید، اما با افزایش بازده اوراق قرضه ایالات متحده، به زیر 1.2380 سقوط کرد

اخبار GBP/USD
  • پوند استرلینگ (GBP) پس از رسیدن به بالاترین سطح 7 ماهه در 1.2447 در حال عقب نشینی است، اگرچه قدرت لازم برای حفظ رقم 1.2400 را نداشت و در ناحیه 1.2380 در حال پیچ خوردن است. در زمان نگارش این مقاله، GBP/USD با قیمت 1.2375، کمتر از قیمت افتتاحیه خود با حداقل حاشیه، معامله می شود.

دلار آمریکا به دلیل بازدهی بالای خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت

  • همانطور که در معاملات وال استریت بازار سبز شده است است، احساسات همچنان خوشبینانه است. عواملی مانند ثابت ماندن بازدهی دلار آمریکا و اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده برروی جفت پوند/دلار آمریکا تاثیردارند. فقدان داده های اقتصادی ایالات متحده و بریتانیا باعث می شود سرمایه گذاران به اخبار و انتظارات هفته گذشته برای افزایش نرخ بهره تکیه کنند.
  • گزارش هفته گذشته شاخص قیمت مصرف کننده ( CPI) انگلیس، با تورم 10.5 درصدی باقی ماند، هرچند از 10.7 درصد از قرائت قبلی ماه گذشته کاهش یافت. این امر احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره توسط بانک انگلستان (BoE) را افزایش می دهد، که به گفته رویترز، 70 درصد احتمال دارد، در حالی که افزایش نرخ 25 واحد کاملاً تاکنون در بازار قیمت گذاری شده است.
  • در همین حال، شبکه ملی از برخی خانوارهای بریتانیا خواسته است که مصرف انرژی را امروز کاهش دهند و احتمالاً به دلیل کاهش قدرت باد همراه با دمای انجماد در سراسر کشور، این درخواست را تا فردا تمدید خواهد کرد.
  • در ایالات متحده، مقامات فدرال رزرو وارد دوره خاموشی خود شدند تا معامله گران به تقویم اقتصادی هفته جاری تکیه کنند. سند ایالات متحده نتایج تولید ناخالص داخلی (GDP) را برای سه ماهه چهارم با حدود 2.6 درصد تخمین QoQ ارائه خواهد کرد. همچنین، PMI های فلش، ادعاهای بیکاری، سفارشات کالاهای بادوام، و معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم، هزینه های مصرف شخصی (PCE)، نیز این هفته منتشر خواهند شد.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید