طلا به دلیل افزایش بازده اوراق قرضه ایالات متحده به زیر 1920 دلار سقوط کرد

XAU/USD اخبار طلا
  • قیمت طلا به حدود بالاترین سطح روزانه 1935.51 دلار رسید وسپس به زیر 1915 دلار سقوط کرد زیرا بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده تا حدودی بهبود یافته و دلار آمریکا (USD) را تقویت می کند، اگرچه جو بازار همچنان خوش بین است. بنابراین، فلز زرد کم‌درخشش می‌ماند و XAU/USD در حدود 1914.49 دلار مبادله می‌شود که بیش از 0.60 درصد کاهش داشته است.

رشد دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا محرک های اصلی قیمت طلا هستند.

  • عواملی مانند افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، به ویژه نرخ باند 10 ساله با افزایش سه و نیم واحدی، بر قیمت طلا تأثیر می گذارد. در نتیجه، شاخص دلار آمریکا، که معیاری برای ارزش دلار در برابر سبدی از همتایان است، 0.16% افزایش یافت، که در 102.142 معامله می شود که باد مخالفی برای XAU/USD است.
  • اشتهای ریسک بهبود یافته است، همانطور که باز شدن سهام ایالات متحده در قلمرو سبز نشان داد که به دلیل عدم صحبت مقامات فدرال رزرو تقویت شده است، به دلیل دوره خاموشی، قبل از نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) در 31 ژانویه تا 1 فوریه.
  • منابع به نقل از رویترز اظهار داشتند: “طلا علیرغم عقب نشینی از اوج های هفته گذشته همچنان از حمایت خوبی برخوردار است و در حال حاضر حمایت 1896 دلاری دارد و پس از جلسات بانک مرکزی در هفته آینده، می تواند شتاب بیشتری کسب کند.”
  • تعدادی از سیاستگذاران فدرال رزرو حمایت خود را از افزایش تدریجی نرخ بهره طی هفته گذشته ابراز کردند، اگرچه تاکید کردند که نرخ ها در سال 2023 کاهش نخواهد یافت و برای مدت طولانی تری بالاتر خواهند ماند.
  • از نظر داده ها، تقویم اقتصادی ایالات متحده نتایج تولید ناخالص داخلی (GDP) را برای سه ماهه چهارم در ایالات متحده (ایالات متحده) با تخمین حدود 2.6٪ QoQ رونمایی می کند. علاوه بر این، PMI های فلش، ادعاهای بیکاری، سفارشات کالاهای بادوام، و معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم، هزینه های مصرف شخصی (PCE)، انگیزه جدیدی را برای معامله گران طلا فراهم خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال طلا

  • از نظر فنی، XAU/USD همچنان به سمت بالا حرکت می کند، اگرچه شکست در رسیدن به بالاترین سطح نه ماهه هفته گذشته در 1937.51 دلار، سقوط آن را به زیر مرز 1915 دلار تشدید کرد. خریداران طلا باید توجه داشته باشند که هر شکستی به زیر 1900 دلار می تواند پایین ترین قیمت روزانه 18 ژانویه 1896.76 دلار را به همراه داشته باشد، که پس از آن، میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) در 1877.31 دلار قرار خواهد گرفت.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید