پرایس اکشن شاخص دلار به حدود 102.00 کاهش می یابد

شاخص دلار DXY
  • شاخص دلار آمریکا (DXY)، حالت ادغام چند جلسه ای را در روز چهارشنبه نیز در حدود سطح 102.00 گسترش می دهد.

شاخص دلار در مقابل فدرال رزرو محتاطانه به نظر می رسد

  • این شاخص در شرایط تدافعی در منطقه زیر 102.00 در مقابل زمینه محدوده تعمیم یافته در بازارهای جهانی معامله می شود، همه اینها به دلیل به جلسه FOMC در تاریخ 1 فوریه است.
  • در حالی که افزایش 25 واحدی نرخ بهره تقریباً به طور کامل قیمت گذاری شده است، انتظار می رود فعالان بازار کنفرانس مطبوعاتی بعدی رئیس فدرال رزرو، پاول را در جستجوی هرگونه اشاره ای از حرکت های آتی بانک مرکزی، به ویژه در پی شرایط فعلی، از نزدیک دنبال کنند.
  • در فضای داده های ایالات متحده چیزی برای توجه زیاد وجود ندارد، تنها درخواست های هفتگی وام مسکن در تقویم اقتصادی امروز موجود است، همچنین گزارش EIA در مورد ذخایر نفت خام ایالات متحده بررسی شود.

چه چیزی را امروز درباره USD دنبال کنیم

  • روند قیمت دلار تا کنون در این هفته در انتهای محدوده اخیر در منطقه زیر 102.00 کاهش یافته است.
  • ایده چرخش احتمالی در سیاست فدرال رزرو همچنان بر ارزش دلار تاثیر می گذارد و پرایس اکشن را در اطراف DXY کاهش می دهد. با این حال، این دیدگاه در تضاد با پیام هاوکیش آخرین صورتجلسه‌های FOMC و نظرات اخیر تعیین‌کنندگان نرخ است، که همگی به لزوم پیشروی به یک موضع محدودتر و ماندن طولانی‌تر در آنجا اشاره می‌کنند.
  • در مورد موضع هاوکیش فدرال رزرو، بازار کار فشرده و انعطاف پذیری اقتصاد نیز حمایت کننده از پیام قاطع آنها و ادامه چرخه افزایش نرخ است.
  • رویدادهای کلیدی در ایالات متحده در این هفته: درخواست های وام مسکن MBA (چهارشنبه) – سفارشات کالاهای بادوام، نرخ رشد GDP پیشرفته Q4، شاخص فعالیت ملی فدرال رزرو شیکاگو، مطالبات اولیه بیکاری، فروش خانه جدید (پنجشنبه) – PCE، PCE اصلی، درآمد شخصی، مخارج شخصی، فروش خانه در انتظار، احساسات مصرف کننده نهایی میشیگان (جمعه).
  • مسائل برجسته دیگر: افزایش اعتقاد به فرود نرم اقتصاد ایالات متحده. چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در مقابل گمانه زنی های مربوط به رکود در ماه های آینده. محور فدرال رزرو جوشش ژئوپلیتیک در برابر روسیه و چین. مناقشه تجاری آمریکا و چین

سطوح کلیدی شاخص دلار

اکنون، این شاخص 0.11 درصد در 101.81 عقب نشینی کرده است و با حمایت بعدی در 101.52 (کمترین سطح 18 ژانویه 2023) همراه با 101.29 (کمترین ماهانه 30 می 2022) و در نهایت 100.00 (سطح روانی) روبرو می شود. در جهت صعودی، شکستن بالاترین سطح هفتگی در 102.89 (18 ژانویه) راه را برای آزمون 105.63 (بالاترین ماهانه 6 ژانویه) و سپس 106.46 (SMA 200 روزه) هموار می کند.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید