نرخ تورم منطقه یورو در ماه مارس به 6.9 درصد کاهش یافت، CPI اصلی به رکورد 5.7 درصد رسید

یورو EUR
  • تورم منطقه یورو در ماه مارس به 6.9 درصد کاهش یافته است که نسبت به 8.5 درصد در ماه قبل کمتر شده است. با این حال، CPI اصلی در ماه مارس کمی افزایش یافت و به 5.7٪ رسید که یک رکورد بالا و نگران کننده برای بانک مرکزی اروپا است. کاهش در رقم عنوان به دلیل کاهش شدید هزینه های انرژی است که در نرخ اصلی لحاظ نشده است.
  • گلدمن ساکس پیش بینی خود را برای نرخ پایانی به 3.75 درصد افزایش داده و از 3.50 درصد افزایش داده است و دلیل آن را تورم قوی و کاهش تنش ها بر سر بحران بانکی عنوان کرده است. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا با افزایش نرخ‌های دیگر در نشست 4 می به افزایش نرخ‌های پایه پاسخ دهد و گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده است که افزایش 25 واحدی در نشست‌های می، ژوئن و جولای افزایش یابد.
  • در همین حال، انتظار می رود فدرال رزرو در نشست ماه مه، با احتمال 84 درصد، نرخ بهره را افزایش دهد. Bostic، عضو فدرال رزرو اعلام کرده است که انتظار دارد یک افزایش نرخ دیگر در ماه مه و سپس سیاست حفظ تا پایان سال 2024 اعمال شود، اما بازارها با کاهش نرخ بهره پیش از پایان سال جاری پیش بینی می کنند زیرا تورم کاهش می یابد و اقتصاد سرد می شود.

EUR/USD تحلیل تکنیکال

  • EUR/USD در حال آزمایش پشتیبانی در 1.0889 است. در زیر، پشتیبانی در 1.0804 وجود دارد
  • مقاومت در 1.0989 و 1.1074 وجود دارد

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید