اخبار فارکس

گزارش فارکس – طلا برای شروع هفته جدید به رکورد بالای 2700 دلار رسید

گزارش بازار فارکس fx

آنچه باید در روز دوشنبه 21 اکتبر (30 مهر 1403) در بازار فارکس بدانید:

پس از افزایش نزدیک به 2.5 درصدی در هفته گذشته، طلا (XAU/USD) در جریان معاملات روز دوشنبه آسیا به افزایش خود ادامه داد و برای مدت کوتاهی به بالاترین سطح تاریخی خود و بالای 2730 دلار رسید و سپس اندکی عقب نشینی کرد. تقویم اقتصادی روز دوشنبه سبک است و هیچ گونه اطلاعات کلان اقتصادی منتشر نخواهد شد. با این حال، توجه به جلسه آمریکا معطوف خواهد شد، جایی که چندین سیاست گذار فدرال رزرو (Fed) قرار است سخنرانی کنند و به طور بالقوه بینشی در مورد جهت گیری های سیاست پولی آینده امریکا ارائه دهند.

چشم انداز رو به رشد کاهش نرخ بهره در سطح جهان، همراه با افزایش تنش های ژئوپلیتیکی، به افزایش قیمت طلا در هفته گذشته دامن زد. علاوه بر این، کاهش نگرانی ها در مورد رکود اقتصادی بالقوه در چین به XAU/USD قدرت بیشتری بخشید. روز دوشنبه، بانک خلق چین (PBoC) نرخ اولیه وام یک ساله (LPR) را بیش از حد انتظار کاهش داد و آن را با 25 واحد پایه (bps) از 3.35 درصد به 3.10 درصد رساند که از انتظارات بازار پیشی گرفت.

شاخص دلار آمریکا (DXY) با کاهش 0.3 درصدی در روز جمعه و پایان دادن به صعود 8 روزه، آخر هفته اصلاح شد. در طول صبح روز دوشنبه اروپا این شاخص در حدود 103.50 در مرحله تثبیت باقی مانده است. در همین حال، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده تقریباً ثابت است.

EUR/USD در روز جمعه بهبودی ملایمی داشت اما همچنان سومین هفته متوالی زیان خود را ثبت کرد. اوایل دوشنبه، این جفت برای حفظ حرکت تلاش کرد و اندکی پایین تر در حدود 1.0850 معامله می شود.

هاوزر، معاون بانک مرکزی استرالیا (RBA) روز دوشنبه اعلام کرد که این بانک همچنان به داده ها وابسته است و سیاست پولی آماده پاسخگویی در هر جهتی که لازم باشد است. AUD/USD تحت فشار نزولی خفیف باقی ماند و زیر 0.6700 معامله شد.

USD/JPY پس از از دست دادن نزدیک به 0.5% در روز جمعه، هفته را با کاهش به 149.00 آغاز کرد. با این حال، با وجود قدرت دلار امریکا در برابر همتایان خود، این جفت ارز مسیر خود را معکوس کرد و آخرین بار مشاهده شد که کمی بالاتر، بالای 149.50 معامله می شود.

GBP/USD هفته را مثبت به پایان رساند و در روزهای پنجشنبه و جمعه بهبود یافت و بخش قابل توجهی از زیان هفتگی خود را پاک کرد. این جفت در جلسه روز دوشنبه اروپا در بالای 1.3000 ثابت می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا