گزارش امروز طلا – قیمت طلا نزدیک به پایین ترین حد یک هفته اخیر همچنان آسیب پذیر است

اونس جهانی طلا XAUUSD

قیمت طلا (XAU/USD) در معاملات روز سه‌شنبه اروپا، با فشار فروش مجدد مواجه شده و بهبودی ملایمی را که دیروز در حدود 2145 دلار دیده بود متوقف کرد. این باور که فدرال رزرو (Fed) به دلیل تورم بالای مداوم در ایالات متحده، موضع نرخ های بهره بالا را برای مدت طولانی حفظ خواهد کرد، از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده حمایت می کند. در نتیجه، دلار آمریکا (USD) را به اوج نزدیک به دو هفته‌ای سوق می‌دهد و بر ارزش طلا تأثیر منفی می‌گذارد.

در عین حال، فعالان بازار هنوز در حال بررسی این شانس هستند که فدرال رزرو ممکن است یک سری کاهش نرخ بهره را در ماه ژوئن آغاز کند. این سناریو، همراه با عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیک جهانی، ممکن است پشتوانه‌ای برای طلا به‌عنوان یک دارایی مطمئن مطلوب فراهم کند و به طور بالقوه کاهش‌های بیشتر را کاهش دهد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران احتمالاً در انجام معاملات جهت‌دار قابل توجه قبل از جلسه حیاتی دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که قرار است در روز سه‌شنبه آغاز شود، احتیاط کنند. ناظران بازار مشتاق نشانه هایی از استراتژی کاهش نرخ بهره آتی فدرال رزرو، یک عامل تاثیرگذار برای ارزش گذاری دلار و یک عامل تعیین کننده برای حرکت طلا هستند.

سرخط خبرهای طلا

داده های قوی تورم ایالات متحده این انتظار را برانگیخته است که فدرال رزرو ممکن است نرخ های بهره بالاتر را برای مدت طولانی تری حفظ کند، که مانع از رشد طلا (XAU/USD) در این هفته شده است. در نتیجه، جو بازار تعدیل شده است و اکنون کمتر از سه 25 واحد کاهش در نرخ بهره برای سال جاری پیش‌بینی می‌کند. همچنین احتمال شروع مرحله کاهش نرخ در نشست ژوئن فدرال رزرو به حدود 51 درصد کاهش یافته است.

پیش بینی تداوم نرخ های بهره بالاتر، بازدهی اسکناس 10 ساله خزانه داری آمریکا را به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسانده است و دلار آمریکا را تقویت کرده و سود در بازار طلا را محدود کرده است. در همین حال، درگیری‌های جاری، مانند جنگ طولانی بین روسیه و اوکراین با پشتیبانی ناتو و تنش‌ها در خاورمیانه، می‌تواند پشتوانه‌ای برای طلا، یک دارایی که به طور سنتی در مواقع آشفتگی دنبال می‌شود، فراهم کند و در نتیجه به‌طور بالقوه کاهش بیشتر را به عنوان بازار آزاد فدرال کلیدی مهار کند. جلسه کمیته (FOMC) امروز آغاز می شود.

تشدید تنش های اخیر شامل تشدید حملات پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه و اعلام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مبنی بر حمله نظامی به منطقه رفح غزه است که هر دو به بی ثباتی جهانی می افزایند. تمرکز آینده برای سرمایه گذاران بر این خواهد بود که آیا سیاست گذاران فدرال رزرو پیش بینی های اقتصادی و نرخ بهره خود را که به عنوان نمودار نقطه ای شناخته می شوند، برای این سال و سال های بعد تنظیم می کنند، که در تعیین جهت کوتاه مدت XAU/USD بسیار مهم خواهد بود.

بررسی فنی XAU/USD

از دیدگاه تحلیل تکنیکال، کاهش اخیر قیمت طلا از بالاترین حد خود، حمایتی را در محدوده 2145-2144 دلار پیدا کرد. این سطح در حال حاضر به عنوان یک نقطه محوری برای تغییرات آتی قیمت طلا در نظر گرفته می شود. اگر قیمت ها به طور قاطع به زیر این منطقه سقوط کنند، احتمالاً سطوح حمایتی بیشتر در نزدیکی 2128-2127 دلار را نشان می دهد که به طور بالقوه منجر به اصلاح نزولی بیشتر به سمت سطح روانی 2100 دلار می شود.

برعکس، بازار طلا با باند مقاومتی قابل توجهی در 2175-2176 دلار مواجه است. غلبه بر این مانع می تواند مسیر را برای قیمت طلا باز کند تا رکورد اخیر نزدیک به 2195 دلار را دوباره آزمایش کند. حرکت صعودی پایدار پس از آستانه 2200 دلار ممکن است نشان دهنده ادامه روند صعودی باشد که از ابتدای ماه مشاهده شده است و به طور بالقوه باعث افزایش بیشتر خواهد شد.

سیگنال های تجارت آفرین – نمودار روزانه طلا

سیگنال های تجارت آفرین - نمودار روزانه طلا
سیگنال های تجارت آفرین – نمودار روزانه طلا سه شنبه 29 اسفند 1402
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید