فدرال رزرو برای اولین بار در سه سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد

فدرال رزرو برای اولین بار در سه سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد

فدرال رزرو روز چهارشنبه برای اولین بار در بیش از سه سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد و برای کنترل تورم در سال جاری سیگنالی برای هفت افزایش نرخ را نشان داد.

کمیته بازار آزاد فدرال نرخ معیار خود را از 0 تا 0.25 درصد به محدوده 0.25% تا 0.5% افزایش داد.

آغاز افزایش نرخ بهره به طور گسترده ای انتظار می رفت زیرا پاول، رئیس فدرال رزرو در اوایل این ماه گفت که او از افزایش 0.25 درصدی در نشست مارس حمایت می کند.

مرتبط: ۵ محرک اصلی بازار فارکس؛ از نرخ بهره تا آپشن ها

انتظار می‌رود افزایش نرخ بهره در ماه مارس با چندین افزایش دیگر در اواخر سال جاری دنبال شود، زیرا اعضای فدرال رزرو از دسامبر به دنبال چنین کاری بوده اند.

خلاصه پیش بینی های اقتصادی فدرال رزرو نشان داد که فدرال رزرو اکنون پیش بینی می کند که نرخ معیار خود را تا پایان سال 2020 به 1.9 درصد افزایش دهد. این میزان بسیار بالاتر از پیش بینی 0.9 درصد در دسامبر سال 2021 است.

مرتبط: کسب درآمد از فارکس به زبان ساده

برای سال 2023، فدرال رزرو نرخ وجوه فدرال را 2.8 درصد می بیند که از پیش بینی قبلی 1.6 درصد بیشتر است. نرخ پایانی فدرال رزرو برای وجوه فدرال رزرو از 2.5٪ قبلی به 2.4٪ کاهش یافت.

شروع چرخه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در حالی صورت می گیرد که بانک مرکزی به دنبال تشدید مبارزه با تورم است تا اطمینان حاصل کند که فشارهای قیمتی افزایش نمی یابد.

شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، در فوریه به 5.2 درصد رسید که بیشترین نرخ از آوریل 1983 است.

بسیاری استدلال میکنند که بانک مرکزی برای مقابله با تورم خیلی دیر کار را شروع کرده است و اکنون مجبور است بسیار سریع تر حرکت کند. اما انقباض پولی بیش از حد در اقتصادی که انتظار می رود کند شود، خطر رکود یا حتی بدتر از آن، رکود تورمی را به دنبال خواهد داشت.

پیش بینی می شود اقتصاد امریکا در سال 2022 به میزان 2.8 درصد رشد کند که کمتر از برآورد قبلی 4 درصدی بود، برآورد نرخ بیکاری نسبت به دسامبر در 3.5 درصد بدون تغییر بود، در حالی که پیش بینی می شود سرعت تورم از 2.7 درصد به 4.1 درصد افزایش یابد.

پاول در کنفرانس مطبوعاتی خود که پس از بیانیه سیاست پولی انجام شد، گفت که ترسی از رکودوجود ندارد. او گفت : ما احساس می‌کنیم که اقتصاد بسیار قوی است و در موقعیت خوبی برای مقاومت در برابر سیاست‌های پولی سخت‌تر قرار دارد.

راه ثبات قیمت ها برای فدرال رزرو طولانی خواهد بود و در پی بحران اوکراین که قیمت ها را روز به روز بالاتر می برد، با بادهای مخالف بیشتری هموار شده است.

مرتبط: آموزش رایگان فارکس از صفر تا صد – آموزش تصویری فارکس

فدرال رزرو در بیانیه ای اعلام کرد: حمله روسیه به اوکراین باعث ایجاد مشکلات انسانی و اقتصادی عظیمی شده است. پیامدهای آن برای اقتصاد ایالات متحده بسیار نامشخص است، اما در کوتاه مدت تهاجم و رویدادهای مرتبط با آن احتمالاً فشار صعودی بیشتری بر تورم ایجاد می‌کند و بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد.»

دین اسمیت، استراتژیست ارشد و مدیر پورتفولیوی در FolioBeyond در مصاحبه ای با Investing.com در روز سه شنبه گفت: “پاول به وضوح می داند که فدرال رزرو اکنون باید واقعاً روی تورم تمرکز کند زیرا تورم امروز بسیار فراتر از انتظارات آنها است.”

اسمیت افزود: “اما این چیزی نیست که بتوانید در مدت کوتاهی آن را کاهش دهید … مدتی طول می کشد.”

همچنین فدرال رزرو گزینه هایی را برای کاهش اندازه ترازنامه نزدیک به 9 تریلیون دلاری خود ارائه کرده است. پاول گفت “پیشرفتی عالی” در طرحی برای کوچک کردن ترازنامه حاصل شده است که می تواند “به محض جلسه بعدی ما در ماه می” اجرایی شود.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید