اخبار فارکس

عقب نشینی قیمت طلای جهانی پس از رکورد تاریخی جدید

XAUUSD TJA GOLD

طلای جهانی (XAU/USD) در روز دوشنبه تا محدوده 2630 دلار عقب نشینی کرده، زیرا معامله گران پس از افزایش نزدیک به 1.4 درصدی هفته گذشته و رسیدن قیمت اونس طلا به بالاترین سطح تاریخی خود سود خود را براشت می کنند. افزایش قابل توجه بازار سهام چین، به ویژه افزایش بیش از 7.5 درصدی CSI 300 در جلسه آسیایی روز دوشنبه، همراه با بهبود چشم انداز بازار املاک چین به دلیل کاهش نرخ وام مسکن، سرمایه ها را از طلا به عنوان یک دارایی امن منحرف کرده است.

این افزایش قیمت طلا در ابتدا با تصمیم فدرال رزرو مبنی بر کاهش 0.50 درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر آغاز شد و هزینه فرصت نگهداری این فلز گرانبها را کاهش داد. با این حال، داده‌های قوی‌تر از انتظارات اقتصادی ایالات متحده، احتمال کاهش 50 واحد پایه دیگر در ماه نوامبر را اندکی کاهش داده است، اگرچه طبق ابزار CME FedWatch، انتظارات همچنان بالای 50 درصد باقی مانده است.

با عقب نشینی طلا از رکورد 2685 دلاری هفته گذشته، احساسات سرمایه گذاران در مورد چشم انداز کوتاه مدت آن متفاوت به نظر می رسد. نظرسنجی هفتگی طلا توسط کیتکو نیوز دیدگاه های متفاوتی را نشان می دهد.

دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com، معتقد است که روند صعودی ادامه خواهد داشت و اظهار داشت: «یک بازار پرطرفدار وجود دارد و تا زمانی که یک نیروی خارجی در آن دخالت نکند، در این روند باقی خواهد ماند. با توجه به احتمال افزایش هرج و مرج جهانی در ماه پیش رو، سرمایه گذاران احتمالاً علاقه خود را به طلا به عنوان یک پناهگاه امن حفظ خواهند کرد.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، تغییر کمی در قیمت طلا در کوتاه مدت پیش بینی می کند. او گفت: «اکنون که اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو پشت سر گذاشته شده است، توقف در حرکت صعودی به تاخیر افتاده است. با این حال، طی 6 تا 12 ماه آینده، زمانی که سرمایه گذاران غربی شروع به خرید طلا کنند، من صعودی هستم. با این حال، هیچ بازاری به طور نامحدود افزایش نمی یابند.”

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا