اخبار فارکسطلای جهانی

پس از سخنرانی های ملایم اعضای فدرال رزرو، قیمت طلا اصلاح کرد

XAUUSD TJA GOLD

اونس جهانی طلا (XAU/USD) روز پنجشنبه پس از جهش از سطح حمایت روانی کلیدی در 2600 دلار، دوباره در محدوده 2610 دلار معامله شد. با کاهش نرخ‌های بهره جهانی، فلز زرد مورد حمایت قرار گرفت و چندین مقام فدرال رزرو در سخنرانی‌های اخیر خود لحن خنثی یا ملایم اتخاذ کردند که باعث افزایش قیمت طلا شد. این تغییر در احساسات، مقداری از فشار نزولی بر این دارایی بدون بازده را کاهش داده است و به آن کمک می کند تا از پایین ترین سطح اخیر خود اصلاح کند.

اخبار مرتبط با طلا

پس از اینکه بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) 50 واحد پایه (bps) و بیش از حد انتظار کاهش داد، طلا رشد کرد. این باعث شد که نرخ رسمی نقدی بانک نیوزلند از 5.25٪ به 4.75٪ در جلسه اکتبر کاهش یابد. نرخ‌های بهره پایین‌تر معمولاً برای طلا صعودی هستند، زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند فلز زرد را کاهش می‌دهند.

تصمیم بانک مرکزی نیوزلند به طلا کمک کرد تا پس از شروع چالش برانگیز هفته، که در طی آن نزدیک به 1.50 درصد از دست داد، بهبود یابد. این ضرر عمدتاً ناشی از بهبود چشم‌انداز اقتصاد امریکا بود که به طور قابل توجهی انتظارات بازار را برای فدرال رزرو (Fed) برای اجرای کاهش 50 واحدی دیگر نرخ بهره در نشست نوامبر خود کاهش داد. با توجه به ابزار CME FedWatch، احتمال یک کاهش50 bps اکنون به صفر کاهش یافته است، با احتمال 85٪ برای کاهش کوچکتر 25 bps. علاوه بر این، این شانس نیز وجود دارد (در حال حاضر حدود 15٪ ) که فدرال رزرو تصمیم بگیرد که نرخ بهره را در ماه نوامبر ثابت نگه دارد.

طلای جهانی همچنین از یک سری سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو در روز چهارشنبه پشتیبانی دریافت کرد.

انتشار آتی داده های تورم ایالات متحده در روز پنجشنبه می تواند بر تصمیم گیری فدرال رزرو و در نتیجه بر قیمت طلا تأثیر بیشتری بگذارد. انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای سپتامبر 2.3 درصد نسبت به سال گذشته (سالانه) افزایش داشته باشد که نسبت به 2.5 درصد در ماه آگوست کاهش یافته است. همچنین انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف کننده اصلی در 3.2 درصد سالانه بدون تغییر باقی بماند. CPI کمتر از حد انتظار می‌تواند شرط‌ها را برای کاهش دوباره نرخ‌ها احیا کند، در حالی که بالا بودن تورم مداوم احتمالاً چنین انتظاراتی را کاهش می‌دهد.

برای دسترسی لحظه ای به گزارش CPI امروز، تقویم اقتصادی فارکس ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Telegram کانال فارکس و طلا