یک ماه ناخوشایند دیگر برای خرده فروشی ایالات متحده: ولز فارگو

اقتصاد امریکا
  • داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه در ایالات متحده نشان داد که شاخص خرده‌فروشی در ماه دسامبر با کاهش 1.1 درصدی بیش از حد انتظار کاهش یافته است. تحلیلگران ولز فارگو خاطرنشان می‌کنند که 10 خرده‌فروش از 13 خرده‌فروش شاهد کاهش فروش در ماه دسامبر بودند در حالی که کاهش متوالی در فروش نشان‌دهنده پایان ضعیف سال برای هزینه‌های کالا بود. مردم با محو شدن پس‌اندازهای اضافی و درآمدهای واقعی اخیر، ضعف بیشتری را پیش رو می‌بینند.

پایان ناخوشایند سال 2022، زمینه را برای کاهش هزینه در سال 2023 فراهم می کند

  • «دسامبر ماه ناخوشایند دیگری برای خرده فروشی بود. نه تنها فروش 1.1 درصد در ماه کاهش یافت، که بیش از حد انتظار بود، بلکه بازنگری در داده های قبلی، فروش کلی را حتی کمتر نیز کرد. بدون احتساب خودروها و پمپ بنزین ها، فروش همچنان در ماه دسامبر 0.7 درصد کاهش داشت و ده دسته از 13 دسته کاهش داشتند.
  • قیمت کالاهای مصرفی در ماه دسامبر 1.1 درصد کاهش یافت و پنجمین کاهش در شش ماه متوالی را رقم زد و بنابراین تخمین می‌زنیم که خرده‌فروشی واقعی در ماه ثابت بوده است. اما کاهش نرخ تورم برای جبران کاهش تقاضا کافی نبود. به طور خلاصه، حتی “نقاط روشن” در این گزارش نیز نسبتاً تلخ بود.”
  • ما هنوز به طور کلی انتظار داریم که کاهش تدریجی هزینه‌ها، و به‌ویژه در مورد کالاها، در جریان است، زیرا شرایط مالی سخت‌تر، کندی بازار کار و اعتماد پایین بر هزینه‌ها در سال جاری تأثیر گذاشته است.»
  • شاخص های سهام امریکا از جمله NASDAQ و S&P 500 پس از این گزارش کاهش قابل توجهی یافتند.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید