آرامشی قبل از طوفان در جفت USD/JPY ؟

بانک ژاپن
  • ین ژاپن روز سه‌شنبه در شرایطی آرام قرار دارد، زیرا نشست دو روزه بانک مرکزی ژاپن از امروز آغاز می‌شود. در جلسه اروپا، USD/JPY با 0.18 درصد افزایش، با نرخ 128.70 معامله می شود.

بازارها به نشست BOJ نگاه می کنند

  • بازارها به دقت جلسه BOJ را زیر نظر دارند. بانک مرکزی در نشست دسامبر بازارها را با تغییر سیاست در اوراق 10 ساله JB (از 0.25 به 0.50 درصد افزایش داد) شوکه کرد. این گمانه زنی مبنی بر اینکه BOJ می تواند چنین تصمیماتی را دوباره ادامه دهد، USD/JPY را به زیر سطح 130 رساند. روز دوشنبه، USD/JPY به 127.21 رسید که پایین‌ترین سطح از ماه می است.
  • به نظر می رسد که حرکت های بیشتری از سوی BOJ انجام شود، اما مشخص نیست که آیا BOJ تغییرات را در روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد یا تا زمانی که رئیس جدید BOJ در آوریل به قدرت برسد صبر خواهد کرد. برخلاف فدرال‌رزرو، به نظر می‌رسد BOJ علاقه‌ای به سیگنال فرستادن درباره برنامه‌های خود ندارد، که همین موضوع این جلسه را بسیار پراهمیت می‌کند. ما انتظار داریم در روز چهارشنبه شاهد برخی نوسانات از USD/JPY باشیم. چنانجه BOJ تغییراتی در سیاست خود انجام دهد، احتمالاً ین به بهبود خود ادامه خواهد داد. در مقابل، اگر BOJ وضعیت موجود را حفظ کند، معامله گران از عدم تصمیم گیری ناامید خواهند شد و احتمالاً ین جایگاه خود را از دست خواهد داد.
  • BOJ از روز جمعه بیش از شش تریلیون ین (86 میلیارد دلار) را برای دفاع از سقف جدید 0.50 درصدی خود در 10 JGB هزینه کرده است، از آنجاییکه فروشندگان همچنان به بازار اوراق قرضه هجوم می آورند. بانک مرکزی می تواند اوراق قرضه را تا 0.75 درصد افزایش دهد یا تغییری اساسی ایجاد کند و کنترل منحنی بازدهی خود را به کلی کنار بگذارد.

USD/JPY تکنیکال

  • سطوح مقاومت در 129.40 و 130.82 وجود دارند.
  • سطوح حمایت عبارتند از: 128.40 و 127.54.
USD/JPY روزانه
چارت USD/JPY روزانه
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید