هفته آینده کدام رویدادهای اقتصادی را دنبال کنیم

economic-calendar tja 12
  • تغییر نرخ بهره ژاپن 20/12: با تضعیف اخیر دلار آمریکا که ین ژاپن USD/JPY را به بالاتر از سطوح مداخله قبلی یعنی فقط زیر 150.00 رسانده است، سیاستگذاران بانک مرکزی ژاپن احتمالاً نسبت به وضعیت فعلی ین بسیار آرام تر از دو ماه پیش هستند. برخی از تقویت اخیر ین ژاپن نیز در نتیجه برخی غرغرها به وجود آمده است مبنی بر اینکه BoJ ممکن است شروع به بررسی تغییر سیاست فعلی خود در مورد کنترل منحنی بازده کند اکنون که CPI ملی به 3.7٪ رسیده است و بالاترین سطح آن در 8 سال گذشته است.
  • اعتماد مصرف کننده ایالات متحده 21/12: این شاخص که پس از ماه سپتامبر که به بالاترین سطح شش ماهه 108.30 رسید، با وجود شواهد مبنی بر شروع کاهش تورم، شروع به کاهش کرده است. دلیل اصلی این کاهش، این واقعیت مربوط می شود که افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو اکنون شروع به تأثیرگذاری بر هزینه های اعتباری کرده است، که به بازار مسکن ایالات متحده را که امسال به ژانویه، هر ماه شاهد کاهش فروش بوده است، ضربه می زند.
  • تولید ناخالص داخلی بریتانیا سه ماهه سوم 22/12: ما منتظر هیچ شگفتی در تولید ناخالص داخلی نهایی سه ماهه سوم این هفته نیستیم، که انتظار می رود تایید کند که اقتصاد بریتانیا در سه ماهه سوم 0.2- درصد کاهش یافته است و مصرف خصوصی اصلی ترین عامل آن است. باوجود اینکه سه ماهه دوم این نرخ کمی بهتر از حد انتظار بود، اما اعداد و ارقام از آن زمان به بعد نشان می دهد که اقتصاد بریتانیا، مانند سایر کشورهای دیگر، از ضعف عمیق ناشی از افزایش تورم و کاهش بسته های حقوقی به صورت واقعی رنج می برد. همراه با دولتی که مدام در جنگ با خود ظاهر می شود.
  • Core PCE ایالات متحده (نوامبر) 23/12: فدرال رزرو هفته گذشته 50 واحد نرخ بهره را افزایش داد، که نشان دهنده کاهش سرعت افزایش نرخ، نسبت به 75 واحد قبلی بود. اعلام PCE این هفته می توانند معیاری را برای تعیین معیار اندازه نرخ بهره نشان دهد. داده های اخیر PPI و CPI نشان داده اند که تورم همچنان در حال کاهش است، البته نه به آن سرعتی که شاید فدرال رزرو انتظارش را می کشید.
  • درآمد فد اکس 20/12: در ماه سپتامبر، شرکت حمل و نقل بسته و تحویل ایالات متحده، با ارائه اعداد درآمد سه ماهه اول خود، بازار را غافلگیر کرد و سهام را به شدت کاهش داد و در پایان ماه به پایین‌ترین سطح دو ساله خود رسید. این شرکت هشداری را در مورد کندی قابل توجه کسب و کار، از دست دادن درآمدها و سودها و دنبال کردن دستورالعمل های سالانه خود برای کل سال ذکر کرد. انتظار می رود سود سه ماهه دوم به 2.80 دلار برای هر سهم برسد.
  • درآمد نایک 20/12: سهام نایک در اکتبر به پایین‌ترین حد در 2 سال گذشته سقوط کرد، زیرا این نگرانی وجود داشت که ضربه به تجارت چینی آن می‌تواند شاهد کاهش حتی 19 درصدی درآمد باشد که در پایان سه ماهه چهارم سال گذشته مشاهده شد. کل درآمد برای سال 2022، 5 درصد افزایش یافت و به 46.7 میلیارد دلار رسید. نایک در پیشبرد آمار سه ماهه اول خود اعلام کرد که انتظار دارد با وجود اختلالات در چین و افزایش هزینه های حمل و نقل و سایر هزینه ها، درآمدها نسبت به سال گذشته کمی افزایش یابد. انتظار می رود سود هر سهم به 0.65 دلار برسد.
تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید