بازگشت S&P 500، نظرات خوشبینانه چین، نگرانی از تصمیمات فدرال رزرو

  • ریسک پذیری در بازارهای سهام در اوایل پنج‌شنبه بهبود می‌یابد، زیرا سرفصل‌های اخبار چین به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا زیان روز قبل را در میان یک جلسه پرریسک را کاهش دهند. با این حال، نگرانی‌های پیرامون یک فدرال رزرو تندرو، با حمایت داده‌های قوی ایالات متحده، خرس‌ها را امیدوار نگه می‌دارد.
  • با این حال، S&P 500 Futures با افزایش ملایم در حدود 4165 در حالی که افزایش روز قبل را افزایش می دهد، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از صعود به بالاترین سطح 1.5 ماهه که در روز چهارشنبه ثبت شد، عقب نشینی کرد و یک واحد پایه کاهش یافت و نزدیک 3.80٪ شد.
  • شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در اوایل روز در حالی که آمادگی خود را برای تعمیق همکاری‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری با آسیا ابراز کرد. شی چینی گفت: مایل به اشتراک گذاری بازارهای بسیار بزرگ، سیستم های صنعتی کامل و فناوری های پیشرفته با کشورهای آسیای مرکزی است.
  • پس از او نظرات خوش‌بینانه‌ای از لیو کان وزیر دارایی چین منتشر شد که گفت درآمد مالی سال 2023 امسال رشد خواهد کرد، اگرچه نرخ رشد چندان بالا نخواهد بود.
  • شایان ذکر است که دیروز وال استریت به دلیل جهش اصلاحی پایان روز توانست با رشد ملایم بسته شود، در حالی که سهام در منطقه آسیا و اقیانوسیه با زمان مطبوعات در هم آمیخته بودند که نشان دهنده وضعیت محتاطانه در بازار است.
  • در روز چهارشنبه، رشد خرده‌فروشی ایالات متحده در ژانویه به 3.0% در سال در مقایسه با 1.8% مورد انتظار و -1.1% قبل افزایش یافت. علاوه بر این، The Retail Sales ex-Autos در مدت مشابه 2.3 درصد رشد کرد، در مقایسه با برآورد تحلیلگران 0.8٪. در همین راستا، شاخص تولید NY Empire State برای ماه فوریه به بالاترین سطح سه ماهه 5.8- در مقابل پیش بینی های 18.0- و پیش بینی های بازار -32.9 افزایش یافت.
  • به دنبال داده‌های ایالات متحده، طبق ابزار FEDWATCH رویترز، گمانه زنی بازار بر روی حرکت‌های بعدی فدرال رزرو نشان می‌دهد که نرخ معیار بانک مرکزی ایالات متحده در ماه جولای حدود 5.25 درصد در مقابل پیش‌بینی فدرال رزرو دسامبر 5.10 درصد به اوج خود خواهد رسید.

برای دنبال کردن تمام اخبار روز به بخش اخبار فارکس مراجعه نمایید

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید