یورو و ین ژاپن در مقابل ارزهای دیگر ضعیف شدند

اقتصادی اروپا
دلار به ین ژاپن USD/JPY

ین (JPY) روز دوشنبه در برابر دلار (USD) به پایین‌ترین حد در 8 ماه اخیر رسید. با 0.37 درصد تضعیف به 144.86 رسید که پایین ترین سطح از نوامبر است. این کاهش پس از افت 9 درصدی در برابر دلار در نیمه اول سال رخ داد. سرمایه گذاران مداخله احتمالی مقامات ژاپنی برای مقابله با تضعیف بیش از حد ین را پیش بینی می کنند.

یورو به دلار EUR/USD

یورو (EUR) نیز به دلیل نگرانی ها در مورد کند شدن فعالیت کارخانه ها در چین و منطقه یورو تضعیف شد، که نگرانی از رشد اقتصادی را تجدید کرد. فعالیت‌های تولیدی منطقه یورو در ماه ژوئن سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافت و نظرسنجی بخش خصوصی حاکی از کندی رشد فعالیت کارخانه‌های چین بود.

دلار در آستانه تعطیلات 4 ژوئیه با حمایت از داده های اقتصادی ایالات متحده که نشان دهنده کاهش تورم و هزینه های مصرف کننده است، افزایش یافت. تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای بدون تغییر ماندن نرخ بهره در نشست ژوئن خود، همراه با پیش بینی افزایش احتمالی نرخ بهره در اواخر سال، به تقویت دلار کمک کرد. صورتجلسه ژوئن که قرار بود روز چهارشنبه منتشر شود، منتظر سرمایه گذاران بود.

یوان چین (CNY) پس از سقوط به پایین‌ترین سطح هشت ماهه در برابر دلار، تثبیت شد. بانک مرکزی این کشور تلاش ها را برای تثبیت پول محلی ضعیف شده تشدید کرد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در هفته شامل صورتجلسه فدرال رزرو ایالات متحده و داده‌های اقتصادی آتی، مانند بررسی فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار وزارت کار (JOLTS) و گزارش حقوق و دستمزد ماهانه بود. انتظار می رفت این گزارش ها بینشی از بازار کار ایالات متحده ارائه دهد و انتظارات را برای افزایش نرخ بهره در آینده شکل دهد.

شاخص دلار امریکا DXY

شاخص دلار آمریکا (DXY) که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزها اندازه گیری می کند، با 0.16 درصد افزایش به 103.11 رسید. در نیمه اول سال، دلار نزدیک به 2 درصد افزایش یافت.

تجارت آفرین فارکس

دیدگاهتان را بنویسید